Volvo s60 "Crackle map"

Carr
22 januari 2020 · 7 Inlägg

Hejsan, jag äger en volvo s60 2.4T 2001, med 200hk (tror jag) haha, vet inte om den har 200hk då den har haft några ägare som kanske kan ha chip trimmat den, något sätt man kan kolla upp det utan att kontakta dem äldre ägarna av bilen? tänkte på att den kanske har bsr's steg 1, då ska den ha en ökning på + 52 HK och + 125 NM?

men viktigaste frågan, någon som vet vart man få tag på en "crackle map" eller "pop and bangs map"?

Tack!

Carr
22 januari 2020 · 7 Inlägg

Vill också säga att jag har inte mycket erfarenhet av bilar, så ursäkta om dem två frågorna är svåra att förstå!

jaka54
22 januari 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Beskriv gärna vad de orden betyder!

Carr
23 januari 2020 · 7 Inlägg

Yes, tack för svar! Jag pratar om motoroptimering eller chiptrim som man gör via obd uttaget, ”Crackle map” så menar jag att man kan optimera bilen så den låter lite bättre, men har inte hittat något ställe som gör det till just min bil,

den andra frågan var om det finns något sätt att kolla om bilen har optimerats,

KingD
8 april 2020 · 69 Inlägg

Carr skrev:
Yes, tack för svar! Jag pratar om motoroptimering eller chiptrim som man gör via obd uttaget, ”Crackle map” så menar jag att man kan optimera bilen så den låter lite bättre, men har inte hittat något ställe som gör det till just min bil,

den andra frågan var om det finns något sätt att kolla om bilen har optimerats,

Angående Pop & Bang Crackle map så vet jag att Vestfold Chiptuning specifikt erbjuder detta. färutom själva motoroptimeringen. De har också andra andra tillval såsom att stänga av bilens Start/stop-funktion, Antilag (om man har turbo - för att motverka turbo lag), ta bort vmax, tillämpa Launch control (poå vissa bilar) mm. Har ej erfarenhet av dem själv men har en polare som optimerat sin Audi RS6:a där och är nöjd.

Hoppas det går att ange namnet i forumet: www.vestfoldchiptuning.se

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang