För/nack delar Audi Gt Coupe?

swingminx
28 juni 2007 · 143 Inlägg

Skriv gärna så mkt som möjligt,lite sugen på att köpa mig en!

Vanliga fel,rost mm mm...

The One Who Saves He Haves
Streammen Kalaskillen
28 juni 2007 · 246 Inlägg

På en audi finns de inga negativa delar, bara delar som har mindre påkostade utvecklingskostnader cool

Allvarligt så vet jag inte, min broder har en quattro GT Coupé och han har aldrig haft några problem, visserligen är den totalt omgjord, men men hmm

De enda jag kan komma på så här på rak arm är att modellerna innan "uppgraderingen" av inredningen kom, de vill säga 85 och framåt hade kassa luftutblås och att belysningen på instrumentpanelen (på enstaka ställen) kunde sluta fungera.

Skriver mera allt eftersom jag kommer på mera!

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
swingminx
29 juni 2007 · 143 Inlägg

tackar..någon mer?

The One Who Saves He Haves
Stampep inte som alla andra...
30 juni 2007 · 127 Inlägg

är väl inga "onormala" fel på dom bilarna, härligt ljud i femman, gärna med sportsystem;)

det som man ska se upp med är väl rosten... och försöka hitta ett välskött exemplar, en hel del är buskörda, vilket kan ge en del extra arbete.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
swingminx
1 juli 2007 · 143 Inlägg

Ok,rostar dom väldigt fort eller?

The One Who Saves He Haves
Stampep inte som alla andra...
1 juli 2007 · 127 Inlägg

väldigt fort är väl synd att säga, men dom tidiga är nog inte galvade som dom senare audibilarna är, och bilarna körs ofta lite mer aggressivt på grusväg m.m vilket gärna blir stenskott i skärmar, och där vill det bli rost om dom inte sköts.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
swingminx
2 juli 2007 · 143 Inlägg

den jag är sugen på är iaf den här..

http://www.blocket.se/vi/12226171.htm?ca=7_s

vad tror ni?

The One Who Saves He Haves
Streammen Kalaskillen
2 juli 2007 · 246 Inlägg

pakk skrev:
den jag är sugen på är iaf den här..

http://www.blocket.se/vi/12226171.htm?ca=7_s

vad tror ni?

Den ser helt okej ut, han/hon verkar ha skött den väldans bra, med tanke på motorbyten och service lite här och var. Från 85 och uppåt hade Audi bytt ut gaspedalen från vajer till halvelektronisk, kan vara bra och veta!

Edit* Självklart var de en massa mer, som tex: Uppdatering av interiören. De senare hade en 2.2 liters motor medans de innan hade 2.1. Vilket gjorde att hästarna ökade lite, från ca 130 till 136. Rätta mig om jag har fel!

Skriver mera allt eftersom jag kommer på mera wink

Lycka till med bilen, vilken de nu blir!

Senast redigerat av Streammen (2 juli 2007)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Mäki Långsam Perfektionist
2 juli 2007 · 4 800 Inlägg

136hk på 2,3 litrarna var det i alla fall wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
swingminx
2 juli 2007 · 143 Inlägg

Streammen skrev:

pakk skrev:
den jag är sugen på är iaf den här..

http://www.blocket.se/vi/12226171.htm?ca=7_s

vad tror ni?

Den ser helt okej ut, han/hon verkar ha skött den väldans bra, med tanke på motorbyten och service lite här och var. Från 85 och uppåt hade Audi bytt ut gaspedalen från vajer till halvelektronisk, kan vara bra och veta!

Edit* Självklart var de en massa mer, som tex: Uppdatering av interiören. De senare hade en 2.2 liters motor medans de innan hade 2.1. Vilket gjorde att hästarna ökade lite, från ca 130 till 136. Rätta mig om jag har fel!

Skriver mera allt eftersom jag kommer på mera wink

Lycka till med bilen, vilken de nu blir!

vad är skillnaden mellan vajer och halvelektronisk gaspedal då?bättre lr sämmre?

The One Who Saves He Haves
AntonK
2 juli 2007 · 208 Inlägg

Vill int verka butter, men en Audi som rullat över 20000mil. Det är då alla problemen börjar som oljeläckage och sånt småskoj,,, big_smile kör VW själv. Har fått täta om motor och låda. + en massa andra småsaker som börjar bli dags att byta efter 20000.....

Wrum!
swingminx
3 juli 2007 · 143 Inlägg

mera inlägg om coupen..förmodligen bär det iväg å kolla på en sån till helgen..

The One Who Saves He Haves
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang