Stock ljud på CLA 200 AMG? Någon som kan bekräfta?

dille98
28 juni 2020 · 2 Inlägg

Hej hörni!

Helt ny på forumet och väldigt okunnig på bilar men ska köpa mig min första Merca, en CLA 200 AMG 2015.

Jag vill inte ha ett överdrivet sportigt ljud som väcker hela området men jag har sett lite videos och undrar om "vanliga" vs AMG ska låta likadant typ? Och kan någon isåfall bekräfta att STOCK ljudet på denna/dessa modeller låter som videon nedan? Väldigt tacksam och sorry om det är en galet dum fråga, men kan ingenting.. Och en bonus fråga: Låter CLA 200 som CLA 250? Snackar om 2015 årsmodeller om det gör en skillnad..

Videon: https://www.youtube.com/watch?v=H0rtCdpGrH0

Uppskattas svar! smile
Eller om någon av er kanske sjukt nog har en exakt sådan bil och egen video? Vet inte om man kan lita på dessa youtube videos.

viccoA
28 juni 2020 · 3 110 Inlägg

Det finns ett tillval som heter AMG-sportavgassystem som vi hade på vår gamla CLA (2016 m facelift). Så vitt jag vet ingår tillvalet i AMG-paketet men det fanns kanske mer än ett AMG paket (exteriör, interiör, osv). Min uppfattning är inte att det väsnades alls när man körde i jämn hastighet men när man gasade lät det mera än originalsystemet.
CLA 250 och 200 har olika motorer. CLA200 är 1.6 liter turbo 4 cyl och CLA 250 är 2.0 liter turbo 4 cyl.

Senast redigerat av viccoA (28 juni 2020)

dille98
28 juni 2020 · 2 Inlägg

viccoA skrev:
Det finns ett tillval som heter AMG-sportavgassystem som vi hade på vår gamla CLA (2016 m facelift). Så vitt jag vet ingår tillvalet i AMG-paketet men det fanns kanske mer än ett AMG paket (exteriör, interiör, osv). Min uppfattning är inte att det väsnades alls när man körde i jämn hastighet men när man gasade lät det mera än originalsystemet.
CLA 250 och 200 har olika motorer. CLA200 är 1.6 liter turbo 4 cyl och CLA 250 är 2.0 liter turbo 4 cyl.

Tack så mycket för ditt svar!

Låter bra ändå, man vill väl ändå ha det där goa ljudet när man gasar/accelererar snarare än när man ligger på 100+ liksom smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang