5020
Sök

"uppgradera" Saab 9-5 aero 01

1 043 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Tjena.. jag har planerat att köpa min faders 9-5 aero inom ett par år och har redan börjat grunna på delar som ska sättas in.. behöver lite feedback på det jag tänkt inom motor kategorin..

Saaben är som sagt en aero 2001års mod ~ 230hk.

Jag har tänkt följande delar:

IC istället för org ic, Evo ic eller vad rekomenderas?
Spridare, vad för nåra?
Sportkatt+2,5/3" bakåt antagligen Ferrita
Extraktorgrenrör, vart hittar man det?
Turbo, vilken?
Öppetfilter, K&N
Sen mappning hos någon villig firma, uhr är planerat smile, mappningen ska vara en induviduell mapp för just min bil där laddtryck ska ställas upp bla.

Planerar att landa mellan 300-350hk..

Jag vill inte ha någon 50sidors tråd utan jag vill ha feedback och kanske en LITEN diskution från SAAB KUNNIGA TRIMMARE, tack i förväg smile

OEM <3
6 957 Inlägg
4 juli 2007
axza skrev:
Tjena.. jag har planerat att köpa min faders 9-5 aero inom ett par år

Ta det då de kommer ist smile Hur många år snackar du om? Tkr du ska höra med speedparts isf. eller maptun, nordic, tala med proffsen vet ja!

OEM <3

1 043 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Bjork skrev:
axza skrev:

Ta det då de kommer ist smile Hur många år snackar du om? Tkr du ska höra med speedparts isf. eller maptun, nordic, tala med proffsen vet ja!

hehe tidigt ute är jag smile men det handlar väl om 1-2år, då jag förhoppningsvis är fast anställd.. jo det gör jag då men ville ha en uppfattning om vad jag ska stoppa i och vad jag ska göra och inte göra.. så jag vet om det är värtä pengarna..

har räknat på att jag tjänar ungeför 10-15k på att plocka ihop och montera delarna själv..

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 juli 2007
axza skrev:
Bjork skrev:
axza skrev:

hehe tidigt ute är jag smile men det handlar väl om 1-2år, då jag förhoppningsvis är fast anställd.. jo det gör jag då men ville ha en uppfattning om vad jag ska stoppa i och vad jag ska göra och inte göra.. så jag vet om det är värtä pengarna..

har räknat på att jag tjänar ungeför 10-15k på att plocka ihop och montera delarna själv..

Förhoppningsvis fast anställd? Kanske skulle lugna ner dig lite o vänta på ett jobb först då... Utan inkomst blir de lite svårt med alla saker du snackar om...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

1 043 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
axza skrev:
Bjork skrev:

Förhoppningsvis fast anställd? Kanske skulle lugna ner dig lite o vänta på ett jobb först då... Utan inkomst blir de lite svårt med alla saker du snackar om...

som sagt.. vill bara ha en aning om vad som fungerar..

OEM <3
6 957 Inlägg
4 juli 2007
axza skrev:
golfarn_nr1 skrev:
axza skrev:

Ta de då de kommer då...du vet inte ens om du har fast än, bilen e du inte ens i närheten av än hmm, synd att säga de, men du får la vänta med en sån här tråd...
men den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge....wink

OEM <3

1 043 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Bjork skrev:
axza skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Ta de då de kommer då...du vet inte ens om du har fast än, bilen e du inte ens i närheten av än hmm, synd att säga de, men du får la vänta med en sån här tråd...
men den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge....wink

jo får väl göra det..

Lås tråd smile

Sök