Vilka modeller väntar ni på?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 september · 10 287 Inlägg

Corvette c8 Z06         hoppas ju på redigt mer effekt än i vanliga c8:an  men tror tyvärr att Cheva fegar ur med effekten.. när man kan köpa tex Jeep Trackhawk med 707hk orginal  lätta bulton har man 1000hk ur en sån..     men hoppas kan man.. lär inte ha råd med någon av dom men det är lite trevligare än alla tråkiga elbilar som är totalt värdelösa att se köra runt..  det är lite som att titta på tv utan att se bilden...smile

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 september · 13 176 Inlägg

Growe skrev:
Corvette c8 Z06         hoppas ju på redigt mer effekt än i vanliga c8:an  men tror tyvärr att Cheva fegar ur med effekten.. när man kan köpa tex Jeep Trackhawk med 707hk orginal  lätta bulton har man 1000hk ur en sån..     men hoppas kan man.. lär inte ha råd med någon av dom men det är lite trevligare än alla tråkiga elbilar som är totalt värdelösa att se köra runt..  det är lite som att titta på tv utan att se bilden...smile

OT: Det säljs faktiskt lite Trackhawk. Vi har dessa på jobbet så kör de ibland. De är... Pigga.
Skatten är dock en smula dyr: 31'335:-

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 september · 10 287 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

OT: Det säljs faktiskt lite Trackhawk. Vi har dessa på jobbet så kör de ibland. De är... Pigga.
Skatten är dock en smula dyr: 31'335:-

Riktigt fräna och onödiga bilar
Men gillar att kan man så gör man något totalt överdrivet och meningslöst som en jänk suv med 707hk 😁.      Hade jag pengarna skulle jsg inte tveka..  Fast jag igentligen inte är någon v8 människa och jag hatar suv bilar

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
torpis Forummoderator
17 september · 9 793 Inlägg

torsen skrev:
Men Honda E då?
För övrigt testad/provkörd i förra veckans Teknikens Värld och jämförd med andra "batteribilar".

Tja, hur mycket bil är Honda E, hur mycket elbil? Hade Honda fått bestämma så hade det suttit en bensinmotor i nosen.  Enklaste kortet att ställa mig mot väggen är väl att nämna BMW i3 i så fall. Men tja, den har ju bensinmotor.

Om alla niondeklassare skulle fått ringa in bensinmotorn på bilden nedan, hur många hade utan bildtexten reagerat att nä, fan detta är ju en elbil.

https://hondanews.eu/image/cars/low/183626/1_1/5?v=2

Sedan visat dom Teslas chassi och bett dom ringa in motorn....

https://i1.wp.com/www.greenoptimistic.com/wp-content/uploads/2015/04/20150414_134403.jpg?resize=700%2C393&ssl=1

Tesla 2013 42,5mil räckvidd enligt EPA (det går att nå) och 500hk ungefär. Plattformen ser väldigt clean ut.

Honda e 2021 16mil enligt EPA och 136hk. Plattformen ser värre ut än en bensinbil ju.

-=[Performance by Torpis]=-
Nu mera elbilsfrälst
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
Cuefa Kungen av dagspendlande.
17 september · 2 837 Inlägg

Jag väntar med spänning på att få testa VW ID.3, men bilen jag verkligen väntar på är Skoda Enyaq!
En sån ser jag gärna som min nästa pendlarbil, om 14 månader. 😎

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
viccoA
18 september · 2 712 Inlägg

torpis skrev:

torsen skrev:
Men Honda E då?
För övrigt testad/provkörd i förra veckans Teknikens Värld och jämförd med andra "batteribilar".

Tja, hur mycket bil är Honda E, hur mycket elbil? Hade Honda fått bestämma så hade det suttit en bensinmotor i nosen.  Enklaste kortet att ställa mig mot väggen är väl att nämna BMW i3 i så fall. Men tja, den har ju bensinmotor.

i3 (särskilt i3s 120Ah) är en riktigt trevlig bekantskap. Kolfiber monoqueue och renodlad elplattform. Fanns med hjälpmotor utan kontakt med drivhjulen/räckviddsförlängare till de mindre batterierna men inte längre.

Några elbilar jag väntar på:

1. Tesla Roadster gen 2 (förmodligen världens snabbaste bil alla kategorier trots 4 säten)

2. Tesla Cybertruck

3. Valfri paketbil/servicebil med räckvidd och prestanda. Tycker inte Mercedes Vito, VW eller Nissan når i närheten av ända fram för mina behov. (4wd, min 200hk, 100kwh batterier, dragkrok för min 2000kg).

4. Rivian

Senast redigerat av viccoA (18 september )

KenthIJ
18 september · 806 Inlägg

Väntar på att Toyota RAV 4 Plug In skall gå igenom tjänstebilssektorn och komma ut som begagnad.

Väntar även på att Toyota Proace City Verso (är väl egentligen till största delen en PSA produkt) skall komma som el bil.

KenthIJ
18 september · 806 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Tja, helt nya Optima kommer ju så småningom om nu den svenska importören tar in dessa, finns tydligen bara som ren bensinbil ännu. Det är i princip omöjligt att sälja i nuläget. Vi får se.

Kia kommer även med en helt ny elbil. Som torpis var inne på så är det en renodlad elbil.

Får hoppas att det inte blir samma besvikelse som när vi skulle byta bil häromdagen och var inne och skulle prova nya Prius mk4. Alltså, hur tänkte de där? Vi provade inte ens! Köpte en Mk3 och åkte hem.

Vilka är de största besvikelserna på Prius mk4, tycker du ?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 september · 13 176 Inlägg

KenthIJ skrev:

Hybrid_ skrev:
Tja, helt nya Optima kommer ju så småningom om nu den svenska importören tar in dessa, finns tydligen bara som ren bensinbil ännu. Det är i princip omöjligt att sälja i nuläget. Vi får se.

Kia kommer även med en helt ny elbil. Som torpis var inne på så är det en renodlad elbil.

Får hoppas att det inte blir samma besvikelse som när vi skulle byta bil häromdagen och var inne och skulle prova nya Prius mk4. Alltså, hur tänkte de där? Vi provade inte ens! Köpte en Mk3 och åkte hem.

Vilka är de största besvikelserna på Prius mk4, tycker du ?

Ser inte klok ut. Inredningen är designad av pårökta clowner som dessutom lider av en grav  personlighetsstörning. Lycka till med att justera värme/annat i den utan att plantera den i fronten på en turistbuss under körning...

Nej, inte jätteimponerad.
Där missade de en köpsugen nybilskund. Fast säljaren prutade med sig själv sjuka summor för att sälja en bil. Säger en del om hur försäljningen går!

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
AngelaAveryVrw
7 oktober · 1 Inlägg

Jag köpte en bil med https://annonsera.se/. jag köpte min fru en bil med en beprövad historia, bilen var fri från korrosion och sågs inte i bilolyckor. Det finns inga spår av ommålning och applicering av kemikalier i stugan. Jag gillade verkligen att använda den här webbplatsen, det fanns alternativ där det sägs att bilen inte deltog i katastrofen, men faktiskt deltog, men det här är väldigt sällsynt, men i allmänhet tyckte jag om att använda den här webbplatsen, jag var nöjd och självklart kommer jag att rekommendera det till alla mina vänner, Jag är redo att hänga annonser även på min bil, Jag kommer förmodligen att göra det. I allmänhet kan du köpa någon bil här till ett lågt pris och med en beprövad historia.

Senast redigerat av AngelaAveryVrw (13 oktober )

jaka54
7 oktober · 4 004 Inlägg

Hej!
Väntar på att bränslecellsbilarna ska slå igenom.

Senast redigerat av jaka54 (7 oktober )

SportPilot skånsk högflygande adel
7 oktober · 6 693 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Väntar på att bränslecellsbilarna ska så igenom.

Har aldrig riktigt förstått fördelen med en bränslecell, varför jag också tror att den aldrig kommer att slå igenom. Största anledningen är att total effektiviteten är så pass mycket lägre kontra en batteribil.

Argumentet med kort laddtid köper jag inte riktigt heller längre, inte nu när räckvidden är mer än tillräcklig för majoritetens bilanvändande.
Vi ser dessutom strax bilar med 100 mils räckvidd och korta laddtider med effektivare batterier.

jaka54
7 oktober · 4 004 Inlägg

Hej!
Toyota Mirai 2!

husseman
7 oktober · 696 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Toyota Mirai 2!

Hmm, en sån kan ja ta oxå.

mvh/husse

Senast i forumet