7017
Sök

Vilken tum på dessa fälgar på min V40?

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Hej har hittat ett par fälgar som jag gillade måste jag säga smile nästan säker på att det blir dom. Frågan som återstår är vilken tum, antingen 17 eller 18.
Kunde inte fixa bild på endast det så fick bli printscreen tongue
Först 17":

http://www.imagehoop.com/view_thumb/4b27b1315/namnlös.JPG

Sen 18":

http://www.imagehoop.com/view_thumb/ac2651344/namnlös1.JPG

Jag kan verkligen inte bestämma mig för vad som är snyggast så kommentera gärna! smile

Notera att om det blir 17" blir det mer sänkning än om 18".

Tack på förhand!
Senast redigerat av jonatk (4 juli 2007)

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
4 juli 2007
18 absolut. Har 17 på min och går och tänker varje dag att jag vill ha större.
Kan svänga fullt å så med mina så ska nog inte ställa till det allt för mycket med 18 heller.
/MatteR

/MatteR

289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
MatteR skrev:
18 absolut. Har 17 på min och går och tänker varje dag att jag vill ha större.
Kan svänga fullt å så med mina så ska nog inte ställa till det allt för mycket med 18 heller.
/MatteR

Men går det verkligen att sänka 40/30 eller 40/40 med 18" utan problem? isf snackar vi 215/35/18...
och hur funkar det om man lastar bilen eller har fullt med passagerare i den? tar det inte i då, med dessa måtten och sänkning?
Senast redigerat av jonatk (4 juli 2007)

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
4 juli 2007
Jo det borde gå. Jag har 40- 40 sänkning på min. Och 17" med 40 profil så det ska inte vara några problem.
Storleken har betydelse!!! tongue
/MatteR

/MatteR

289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
MatteR skrev:
Jo det borde gå. Jag har 40- 40 sänkning på min. Och 17" med 40 profil så det ska inte vara några problem.
Storleken har betydelse!!! tongue
/MatteR

haha så sant att den har tongue men på bilderna jag la upp så tycker jag nästan 18" ser lite fult ut med dom fälgarna hmm

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
4 juli 2007
Men det blir bättre sen när du ser dem på bilen. När man klistrar in fälgarna sådär så blir det inte riktigt samma sak. eftersom däck å markhöjden inte stämmer riktigt.
Jag hade valt 18" Kommer bli riktigt snyggt. Annars så kan du ju göra så att du köper 17 till dig och 18 till mig så kan vi ju jämföra:P Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé.
/MatteR

/MatteR

289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
MatteR skrev:
Men det blir bättre sen när du ser dem på bilen. När man klistrar in fälgarna sådär så blir det inte riktigt samma sak. eftersom däck å markhöjden inte stämmer riktigt.
Jag hade valt 18" Kommer bli riktigt snyggt. Annars så kan du ju göra så att du köper 17 till dig och 18 till mig så kan vi ju jämföra:P Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé.
/MatteR

haha visst tongue men det blir nog 17".. eftersom bilen inte helt är min (delvis fars och mors) så vill de inte (far inte) att jag ska ha 18" med sänkning, då det blir väldigt stötigt har han fått förklarat för sig.
Hoppas 17" räcker smile

268 Inlägg
4 juli 2007
lite svårt val, måste fråga dig, hur pass stötig vill du ha bilen? big_smile..

jag har 17" på min, o tycker de är precis lagom smile, har dock inte sänkt min ännu, men de kommer tongue..

såg de att om du tog 18" så var fälgarna bredare med, tänk på så dom inte kommer ta i när du svänger, specielt när du sänkt bilen wink..

Mvh Marcus big_smile

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
4 juli 2007
jonatk skrev:
MatteR skrev:
/MatteR

haha visst tongue men det blir nog 17".. eftersom bilen inte helt är min (delvis fars och mors) så vill de inte (far inte) att jag ska ha 18" med sänkning, då det blir väldigt stötigt har han fått förklarat för sig.
Hoppas 17" räcker smile

Jo föräldrar brukar vara emot sånna saker. Min pappa är omöjlig till att köpa alufälgar till vinterdäcken. Förstår dem inte att bilen måste vara snygg då med?!
17 kommer bli snyggt.
/MatteR

/MatteR

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
4 juli 2007
Inte minst så är alufälgar oftast enklare att hålla rena än plåtisar. Såvida man inte väljer fälgar som kräver tandborste vid rengöring, men enkla fem-sexekrade är ju klart enklare att spola än plåtisar med hjulsidor som tenderar att ge sig av...

Jag vill ha 17" på min V40, helst grafitgrå. Kan du ju ha i minnet om du ska byta till 18", Matte! smile
Dina är ju hyffsat glesa (har hittat perfekta för typ 10-15 000, men nu är det ju en familjebil vi har till bruks, va) och det är inte extremdyrt att lacka så de får rätt färg.

// Ellen smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
MatteR skrev:
jonatk skrev:
MatteR skrev:
/MatteR

Hoppas 17" räcker smile

Jo föräldrar brukar vara emot sånna saker. Min pappa är omöjlig till att köpa alufälgar till vinterdäcken. Förstår dem inte att bilen måste vara snygg då med?!
17 kommer bli snyggt.
/MatteR

Ah precis bilen måste vara snyggt annars kan man lika gärna skita i att ha en bil tongue haha
Men tack för svaren big_smile ska beställa så fort jag hittar bra däck till dem, något bra märke/däck som du/någon annan kan rekommendera?
Tittar just nu på ett Michelin pilot exacto, är det bra? det dyraste till fälgen iaf tongue

289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
lite svårt val, måste fråga dig, hur pass stötig vill du ha bilen? big_smile..

jag har 17" på min, o tycker de är precis lagom smile, har dock inte sänkt min ännu, men de kommer tongue..

såg de att om du tog 18" så var fälgarna bredare med, tänk på så dom inte kommer ta i när du svänger, specielt när du sänkt bilen wink..

Mvh Marcus big_smile

De får bli 17" big_smile vill inte ha bilen för stötig, ska ju gå att köra tongue ingen utställnings bil jag bygger direkt tongue

vulture skrev:
Inte minst så är alufälgar oftast enklare att hålla rena än plåtisar. Såvida man inte väljer fälgar som kräver tandborste vid rengöring, men enkla fem-sexekrade är ju klart enklare att spola än plåtisar med hjulsidor som tenderar att ge sig av...

Jag vill ha 17" på min V40, helst grafitgrå. Kan du ju ha i minnet om du ska byta till 18", Matte! smile
Dina är ju hyffsat glesa (har hittat perfekta för typ 10-15 000, men nu är det ju en familjebil vi har till bruks, va) och det är inte extremdyrt att lacka så de får rätt färg.

// Ellen smile

smile 17" blir det big_smile blir säkert skit bra! sänkning på det så blir de snyggt smile

268 Inlägg
4 juli 2007
jonatk skrev:
Ah precis bilen måste vara snyggt annars kan man lika gärna skita i att ha en bil tongue haha
Men tack för svaren big_smile ska beställa så fort jag hittar bra däck till dem, något bra märke/däck som du/någon annan kan rekommendera?
Tittar just nu på ett Michelin pilot exacto, är det bra? det dyraste till fälgen iaf tongue

hehe precis smile.. men 17" blir lagom för dig skulle ja tro. sen de med däck är ju alltid svårt.. Själv kör jag på Falken smile. lagom i pris o går tyst tycker jag o hon ligger fint på vägen med dom smile, men alla tycker vi ju olika om olika saker,

Men michelin är ju bra däck även dom, bara de att man betalar mycket för just märket vilket kan tyckas vara lite små tråkigt i min mening hmm..
Senast redigerat av Marcus_Turbo (4 juli 2007)

289 Inlägg
4 juli 2007
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
jonatk skrev:

hehe precis smile.. men 17" blir lagom för dig skulle ja tro. sen de med däck är ju alltid svårt.. Själv kör jag på Falken smile. lagom i pris o går tyst tycker jag o hon ligger fint på vägen med dom smile, men alla tycker vi ju olika om olika saker,

Men michelin är ju bra däck även dom, bara de att man betalar mycket för just märket vilket kan tyckas vara lite små tråkigt i min mening hmm..

Är det kanske så att du har Falken ZE-512? tongue dom kosta ju inte så mycket tongue men fick bra i test. Hur är det med fälg skydd på däcket? är det fult eller är det bra? smile

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
4 juli 2007
vulture skrev:

// Ellen smile

// Ellen smile

Jo klart jag kan höra av mig. Men det blir byta tidigast nästa säsong då.
Kommer ju massa andra utgifter hela tiden..
Får nog ett kjolpaket på fredag sen måsté man vänta aslänge så man kan spara ihop pengar till lackeringen till det.
/MatteR

/MatteR

268 Inlägg
4 juli 2007
jonatk skrev:
Marcus_Turbo skrev:
jonatk skrev:

Är det kanske så att du har Falken ZE-512? tongue dom kosta ju inte så mycket tongue men fick bra i test. Hur är det med fälg skydd på däcket? är det fult eller är det bra? smile

Helt riktigt visst har jag det wink.. jo där är ju en "extra" kant på däcken som ska skydda fälgen, men de gäller ju att däcket tar upp fälgen ordentligt om du förstår hur ja menar? ja skulle nog ingetligen behövt 215 istället för 205 på mina fälgar för den kanten ska göra mer nytta tongue.. men visste man ju inte när man handla tongue.. blir 215 nästa gång big_smile.. men annars är dom toppen big_smile

289 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
jonatk skrev:
Marcus_Turbo skrev:

Helt riktigt visst har jag det wink.. jo där är ju en "extra" kant på däcken som ska skydda fälgen, men de gäller ju att däcket tar upp fälgen ordentligt om du förstår hur ja menar? ja skulle nog ingetligen behövt 215 istället för 205 på mina fälgar för den kanten ska göra mer nytta tongue.. men visste man ju inte när man handla tongue.. blir 215 nästa gång big_smile.. men annars är dom toppen big_smile

Okej låter bra smile jag ska ha 215 nämligen smile Men hur länge har du haft dom, eller rättare sagt, hur många mil har dom gått och hur många mil har dom kvar? tongue Hur många år skulle du säga att de klarar sig? smile
Men den kanten, sticker den ut massor så att det ser dumt ut från sidan eller lägger man inte märke till det?
Tack för svaren! smile

Sök