Har lite småfantasier om att köpa en Primera GT -91'a, men jag behöver lite tips som kanske kan hjälpa med beslutet.
Det är en gammal bil, och den har gått LÅNGT, ~31000 mil! Den är ju även synligt gammal, med lite ytrost och skavanker här och var. Bör kanske tillägga att den säljs av en firma, som inte vill ge vare sig garanti eller varudek. på så gamla bilar, som de säger.

Det är de positiva sidorna med bilen som gör att jag inte skrattar åt miltalet då.
Först och främst så är den helt nybesiktigad, och det är inte en anmärkning. Sen så tycker jag inte det är mycket rost under heller. Jag är väl inte direkt kunnig och vet inte riktigt vad jag ska leta efter, men det ser ut som om bilen har blivit rostskyddsbehandlad rätt bra...
Motorn spinner som en kissemiss, tycker mig inte höra några missljud alls. Inga problem att varva och alla växlar verkar vara ok.
Den har haft 6 ägare, varav firman är en, så 5 ägare får man väl nästan säga.
De skulle ha 15.000:- för bilen. Lite dyrt för bilen kanske, men ändå inte direkt mycket pengar. Jag har tyvär misslyckats i mina försök att pruta ner den.
Vad tycker ni? Det är väl alltid att köpa grisen i säcken, men med tanke på miltalet, vågar man!?
Tack för svar!