Hur lura transportstyrelsen att jag har rätt till USA-skyllt?

agneman
29 september 2012 · 48 Inlägg

Xuri skrev:
men herregud.... håller med rquired fullständigt.

vafan vi snackar en volvo 740...spelar ingen roll om du gjuter av den i guld så lär ingen vilja betala mer än 25k för guldkopian ens...

tror mer ett 15 tal doftgranar i bakspegeln kommer öka de en finnig 15åring vill betala..

de står ju klart å tydlig i lagtexten att du inte får modda din bil....

hoppas du försöker blåsa fel besiktningsman som ser att bilen inte är importerad och får ombesikning pga av felaktig skylt...

MEN SERIÖST. Vad är det ni inte begriper?

Om han nu lägger en vettig ansökan till Transportstyrelsen med EN BRA STORY OCH BRA BILDER på en fångare som ENDAST HAR PLATS FÖR LILLA SKYLTEN, och lyckas FÅ IGENOM DETTA så registret säger liten skylt, beställer en sådan skylt och kör till besiktningen så spelar det ingen jävla roll vad besiktningsmannen tycker. Har han lyckats få en skylt med sitt eget registreringsnummer som dessutom är äkta ifrån Transportstyrelsen så är det ingen som kan säga något.

Fan, blir så jävla arg när ni inte kan skilja på äpplen och päron.

ironhead volvoraggare
29 september 2012 · 4 776 Inlägg

agneman skrev:

Xuri skrev:
men herregud.... håller med rquired fullständigt.

vafan vi snackar en volvo 740...spelar ingen roll om du gjuter av den i guld så lär ingen vilja betala mer än 25k för guldkopian ens...

tror mer ett 15 tal doftgranar i bakspegeln kommer öka de en finnig 15åring vill betala..

de står ju klart å tydlig i lagtexten att du inte får modda din bil....

hoppas du försöker blåsa fel besiktningsman som ser att bilen inte är importerad och får ombesikning pga av felaktig skylt...

MEN SERIÖST. Vad är det ni inte begriper?

Om han nu lägger en vettig ansökan till Transportstyrelsen med EN BRA STORY OCH BRA BILDER på en fångare som ENDAST HAR PLATS FÖR LILLA SKYLTEN, och lyckas FÅ IGENOM DETTA så registret säger liten skylt, beställer en sådan skylt och kör till besiktningen så spelar det ingen jävla roll vad besiktningsmannen tycker. Har han lyckats få en skylt med sitt eget registreringsnummer som dessutom är äkta ifrån Transportstyrelsen så är det ingen som kan säga något.

Fan, blir så jävla arg när ni inte kan skilja på äpplen och päron.

stämmer det du säger men måste man inte ha med regbeviset då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Xuri One Man Clan
29 september 2012 · 4 287 Inlägg

agneman skrev:

Xuri skrev:
men herregud.... håller med rquired fullständigt.

vafan vi snackar en volvo 740...spelar ingen roll om du gjuter av den i guld så lär ingen vilja betala mer än 25k för guldkopian ens...

tror mer ett 15 tal doftgranar i bakspegeln kommer öka de en finnig 15åring vill betala..

de står ju klart å tydlig i lagtexten att du inte får modda din bil....

hoppas du försöker blåsa fel besiktningsman som ser att bilen inte är importerad och får ombesikning pga av felaktig skylt...

MEN SERIÖST. Vad är det ni inte begriper?

Om han nu lägger en vettig ansökan till Transportstyrelsen med EN BRA STORY OCH BRA BILDER på en fångare som ENDAST HAR PLATS FÖR LILLA SKYLTEN, och lyckas FÅ IGENOM DETTA så registret säger liten skylt, beställer en sådan skylt och kör till besiktningen så spelar det ingen jävla roll vad besiktningsmannen tycker. Har han lyckats få en skylt med sitt eget registreringsnummer som dessutom är äkta ifrån Transportstyrelsen så är det ingen som kan säga något.

Fan, blir så jävla arg när ni inte kan skilja på äpplen och päron.

Varför ens hålla på å bråka om att få en liten skylt ?

får han inte enligt lagen så varför ens försöka ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
RD_87 Skrotsamlare
29 september 2012 · 4 031 Inlägg

Det är väl som sagt bara att försöka? Jag har också en känsla av att det kan vara rent lotteri men jag kan inte se att detta kan skapa lidande för någon på något sätt så det är bara att testa.
Att gnälla på att TS vill ha en mindre skylt fast han inte har fullständig rätt till det är ju bara löjligt, lyckas ha få med det i regbeviset är det väl bara att gratulera. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
agneman
29 september 2012 · 48 Inlägg

Xuri skrev:
Varför ens hålla på å bråka om att få en liten skylt ?

får han inte enligt lagen så varför ens försöka ?

Haha, är väl ingen som behöver bråka för att få en liten skylt? Han frågade hur han kan lura Transportstyrelsen, jag gav honom tips, sen trillade det in dittan och dattan-folk med sina/era/dina moralkakor om små skyltar och importerade bilar.

Du får inte köra för fort enligt lagen, varför ens försöka? Det är ett korkat argument. Tycker man det är snyggt med liten skylt och kan hitta ett kryphål för att få en på ett lagligt sätt är det väl självklart värt ett försök. Precis som det är värt att pruta när man köper många delar från samma ställe, eller något annat exempel där man själv tjänar på en situation.

Ska man hårddra det så är det dessutom inte trådskaparen som gör något olagligt då han gör ett försök till att få liten skylt, utan den anställde hos Transportstyrelsen som beviljar den. Där, där satte jag fan huvudet på spiken!




Bullet--- : Jag hör dig, jag kom hit lite för tidigt för att tycka att det är underhållande big_smile

Rquired Allmänt envis
30 september 2012 · 12 512 Inlägg

agneman skrev:
Köra och besiktiga med något är INTE samma sak.


Den här tråden börjar hamna på exakt den nivån jag inte orkar lägga mig i. Vore trevligt om alla kunde hålla sig fakta och information genom en hel tråd istället för att sätta igång med sitt jävla moralsnack och egna åsikter.

Nej, här ovanför finns ingen fråga. Det här inlägget behöver inga svar.

Här har bara två frågor besvarats:
-Nej, du skall rent teoretiskt inte få igenom en liten skylt till den bilen trådskaparen beskriver.
-Nej, en "USA-skylt" får inte användas mer än undantagsvis. En ombyggd bil räknas inte som ett undantag.

Hade trådskaparen skrivit "en bra story" och "lyckats få igenom" sitt önskemål hade ingen brytt sig om tråden satt punkt där, men när han uppenbarligen missförstår varför skyltarna finns till och tycker det är något som gemene ung bilentusiast som vill styla sin bil skall få igenom försöker folk förklara varför skyltarna inte är allmänt gods.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Putteliten
30 september 2012 · 9 078 Inlägg

Gör såhär: plocka bort regplåten från USA stötfångaren. Håll orginal regplåt under platsen där regplåten ska sitta. Ta en bild på det hela så att det syns att regplåten inte får plats där den ska sitta. Maila det hela till transportstyrelsen.

Sen är det bara att hoppas på ett bra svar. för vissa funkar det, för andra funkar det inte. Lycka till!

Edit: Till bakre plåten på min Audi fungerade det.....

Senast redigerat av Putteliten (30 september 2012)

Evildan
30 september 2012 ·

Rquired skrev:

agneman skrev:
Köra och besiktiga med något är INTE samma sak.


Den här tråden börjar hamna på exakt den nivån jag inte orkar lägga mig i. Vore trevligt om alla kunde hålla sig fakta och information genom en hel tråd istället för att sätta igång med sitt jävla moralsnack och egna åsikter.

Nej, här ovanför finns ingen fråga. Det här inlägget behöver inga svar.

Här har bara två frågor besvarats:
-Nej, du skall rent teoretiskt inte få igenom en liten skylt till den bilen trådskaparen beskriver.
-Nej, en "USA-skylt" får inte användas mer än undantagsvis. En ombyggd bil räknas inte som ett undantag.

Hade trådskaparen skrivit "en bra story" och "lyckats få igenom" sitt önskemål hade ingen brytt sig om tråden satt punkt där, men när han uppenbarligen missförstår varför skyltarna finns till och tycker det är något som gemene ung bilentusiast som vill styla sin bil skall få igenom försöker folk förklara varför skyltarna inte är allmänt gods.

Även hur mkt det förklaras och vrids och vänds på frågan återstår ändå samma frågeställning, därav att det blir en lång och utdragen diskussion då TS inte på något vis tar till sig den korrekta informationen han eftersöker enligt rubrik och inlägg han skriver.

Att det ska vara så ***** svårt att acceptera att man inte får de svar man antagligen önskade ha såsom:

"Det är bara att beställa skylten och du får en "liten" skylt direkt utan problem, det är var persons rättighet att få ha det och din Volvo 740 kommer öka i värde mångfaldigt samt antagligen bli återkommande fotograferad i spoilernytt"

Senast redigerat av Evildan (30 september 2012)

Caprice77
14 februari 2021 · 102 Inlägg

Fick du skylten, svaret borde finnas efter närmare 10 år..

Senast redigerat av Caprice77 (14 februari 2021)

Volvo740-88 Volvo850-92
21 mars 2021 · 1 677 Inlägg

Caprice77 skrev:
Fick du skylten, svaret borde finnas efter närmare 10 år..

Nej. Jag försökte inte.
Men jag har sett många som har USA skyllt på Volvos.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang