Xbox 360 eller Nintendo Wii

Rossobros
29 december 2006 · 26 Inlägg

Är riktigt nöjd med min 360 => man får grafik för pengarna tillskillnad mot Wii. Wii har inga bra spel enligt mig, utom Zelda kanske? Sen klarar den inte bra grafik. Det ända som är nytt kanske är deras dosa fast det är inte värt det om det inte finns roliga spel att spela till.

Aatos
31 december 2006 · 291 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Aatos skrev:

dusty skrev:
köper man ett tvspel så är man la ändå ute efter tvspelskänslan och inte grafiken. vill man se grafik så titta på ett bildspel big_smile

jag är nog ute efter grafik, är så jävla fint att spela spel med super fin grafik, men visst klart man vill ha spelkänsla oxå, men det finns väl i alla tv spel nog också.. eller??

Nee....finns inte i alla....visa spel saknar totalt spelkänsla. Tyvärr så är det där xbox kommer in i bilden....många av spelen till Xbox saknar totalt det.(men inte alla dock.)

joo, vissa spel saknar nog spelkänsla...
Men enligt mig går grafiken före spelkänslan, det är iallafall min åsikt.

AdamOpel DraMinBil.nu
31 december 2006 · 1 016 Inlägg

Rossobros skrev:
Är riktigt nöjd med min 360 => man får grafik för pengarna tillskillnad mot Wii. Wii har inga bra spel enligt mig, utom Zelda kanske? Sen klarar den inte bra grafik. Det ända som är nytt kanske är deras dosa fast det är inte värt det om det inte finns roliga spel att spela till.

det fanns en enormt stor uppskö av spel när xbox360 släpptes...

- INTE!!!!!!!!!!!!!

det tar nog ett par månader innan man börjar lyfta på ögonbrynen för tittlar till wii.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
THEBADGUY Gorgilus addictus
31 december 2006 · 4 737 Inlägg

Aatos skrev:

THEBADGUY skrev:

Aatos skrev:

jag är nog ute efter grafik, är så jävla fint att spela spel med super fin grafik, men visst klart man vill ha spelkänsla oxå, men det finns väl i alla tv spel nog också.. eller??

Nee....finns inte i alla....visa spel saknar totalt spelkänsla. Tyvärr så är det där xbox kommer in i bilden....många av spelen till Xbox saknar totalt det.(men inte alla dock.)

joo, vissa spel saknar nog spelkänsla...
Men enligt mig går grafiken före spelkänslan, det är iallafall min åsikt.

Jaja...så är det för vissa smile. Vissa vill ha grafik, andra känsla smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
MeloveGolf Vw trimmare
3 januari 2007 · 2 995 Inlägg

Kettunen skrev:
Vänta på PLAYSTATION 3 den slår bägge ihop

nja inte riktigt grafikmässigt ligger dom ganska lika kan hålla med om ps3 dock har mer spelkänsla om den följer 1&2:an men xbox har legat långt före hdd kunde man ha redan på 1:an med os på om man så ville....sen har jag windows media center edition och kan därför trådlöst kolla på film via xboxen tv osv osv osv Xbox 360 är så mkt mer än bara "Spel"
playstation 3 komemr defenitift inte slå xbox på funktioner då 360:in är som gjord för att vara "Allt i allo" spelkonsoll mediahubb tv-box osv....nintendo wii om man bara vill spela spel xbox 360 om man vill ha mer än bara spel! haft min 360 i 4 månader helnöjd!

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
1Snake
14 januari 2007 · 286 Inlägg

Wii får den snart big_smile

Läs detta säger jag bara,

http://212.247.84.180/sverige/viewtopic.php?id=16648

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Izual
14 januari 2007 · 4 571 Inlägg

Det här är vad jag har för åsikt av de 3 "stora" konsolerna


*Har: 360
+Väldigt stort flöde av nya spel och många "kända" speltillverkare som anser att det är enklast och bäst att utveckla till just 360
Väldigt mkt tillbehör och bra efterhandsvärde
Finns många "bakvägar" wink
-Fortfarande väldigt dyra spel

*Bokat: Wii
+Alla som lirat Marioparty eller liknande på fyllan vet att detta är den ultimata förfestmaskinen.
Bra prissättning
-För svåra att få tag på i dagsläget

*Skeptisk: PS3

+Många stora titlar som skall släppas
-Snordyrt, Funkar inte som utlovats (enligt vad jag hört/läst)
För mkt hype, så bra är den inte


PS till er alla som tycker grafiken på Wii suger

Köp en ordentligt tv och ordentlig kabel, Och för guds skull ett annat spel än bundligen Wiisports!!

1Snake
6 juli 2007 · 286 Inlägg

Till er som säger att Wii inte har några bra spel vet nog inte vad dom pratar om där finns många bra spel ute nu och dett kommer sjukt många nya spel.

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
civic Naturally Aspiranted
6 juli 2007 · 543 Inlägg

Jag tycker inte grafiken är dålig på Wii.

Och de som säger att grafiken är viktigare än underhållningen i spelen förstår jag mig inte på.
Och PS3 har ju inte direkt blivit nån värre hit.
Det säljs ju fler Wii.....

maximal_boost
7 juli 2007 · 379 Inlägg

Hade mitt wii i ungefär sex månader innan jag sålde det. Visst, det var roligt med tennis och det ibörjan men man tröttnar ganska fort. Sedan spela jag zelda och det var grymt roligt men blev tillslut liggandes oxå. Hade även GT Pro series, roligt spel men med riktigt ful grafik, fast känslan i spelet var riktigt go så det spelade ingen roll. Och så e det ett riktigt roligt sällskapsspel.

Men nu har jag köpt 360 istället och det är mycket bättre tycker jag. Grym grafik, stort spelutbud, härliga kontroller m.m. Passar mig bättre. Men sedan e det dom dyra spelen (alla spel e dyra i för sig), strömförbrukning som kan va lite tveksamt. Men men, det är min åsikt big_smile

Vad gäller PS3 så tycker jag inte det är så grymt som det var lovat. Dyrt och överskattat...

360 eller Wii?   Det blir nog 360.wink

Akka
7 juli 2007 · 1 174 Inlägg

360! dock e jag grafik nörd så men iaf smile

MissMotor_
7 juli 2007 · 274 Inlägg

Jag var och köpte ett nytt nintendo wii förra veckan! Inget jag ångrar!
Köp Wii MYCKET bättre!! smile

haxer Proljece?
7 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Wii är ju inte next gen men det är 360 beror på vad man ska göra med dom smile Bara spela riktigt coola spel "xbox direkt" eller spela zelda och spela nostalgi spel "wiii" big_smile Jag hade dock tagit wiiiiii

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang