Gudagens go'vänner!
Jodå, här lôvas det nästan mer än i rikstadsvalet..
Jo, jag skulle ju montera hjulen och knäppa ett kort så att ni, mina kära följare, skulle få se hur ruggigt bra det kommer att bli.
Men jag kikade lite närmare på hjulen och tänkte "vafan, jag skor dom med nya svålar innan jag hänger dit dom". Sagt och gjort så skulle jag lägga en beställning hos min däckleverantör på nya fjortisar med vit text.
Tänkte ta dubbelt av allt för en kompis ville kitta upp sin Tempest.
Men si det gick ju inte för framdäcken va restade! Skit på en pinne tänkte jag då, vad ska mina kära viewers tycka om detta.. Jag kom fram till att det troligen inte har någon översexuellt stor betydelse för eder överlevnad om ni får vänta lite med kortet på mästervärket. Blir ju lite mer spännande då 😋
Men inte fan har jag legat på latsidan för det! Nya 2-portaren ramlade ner i brevlådan tillslut, så den har jag plockat ur kartongen och lagt på hyllan..
Sen gick det upp för mig att min bättre hälft (hennes ord..) kliver av mammaledigheten i januari och börjar jobba igen. Skönt, tänkte jag, då kan hon ju bidra lite till försörjningen här hemma.
Men sen gick det också upp för mig att jag ju har tre ungar som på något vis måste ta sig till och från dagis.. Det blev till att plocka fram min gamla 124:a kombi från logen och göra den färdig. Blev lite mer än jag trott men dagen innan min kärestas första jobbdag så var den godkänd för svensk, potthålsberikad, väg igen!
Kanon! Verkstan är tom! Vad händer nu? Göra klart plyman? Riva lådan på Cadillacen? Nej, det blev kallt och isen tjockna te sig... Helvete! -tänkte jag, iskarten är ju inte ens halvfärdig! Detta är ju livsviktigt!
Massa småplock har det blivit och nytt insugsrör till nya förgasaren knåpas ihop på jobbet. Och i skrivande stund så dubbas dom nya framdäcken upp med 88 Koldkutters i varje hjul.
Tänkte slänga in lite mer bilder imorgon då jag precis blev varse att telefonen är så full att inte kameran ville ta några fler bilder idag..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-fbd802ce2bac5ba29bca8759c783de0f.jpg]()
Nytt insug i syrafast 😊
Kommer uppdatering på karten imorgon. Det är en smula panik för det är isåka lördag och söndag!
Nattinatti på er! 😘