4185
Sök

Sista minuten bokning?

203 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Hejsan!

Fyllde 18 år igår, gjorde halkan i tisdags och teoriprovet igår på min födelsedag. Nu är det "bara" uppkörningen kvar och självklart så är det den absolut längsta väntetiden någonsin nu roll
Bor i Göteborg och det gör inte köerna kortare, tidigaste tiden är i slutet på september.

Jaja, jag började dagen i morse med att ringa Sista minuten från 8.15 till 8.30, men inget. Sen ringde jag även regelbundet under hela dagen, kostar lite med mobilen tongue
Men saken är den att jag undrar hur det funkar, kommer alla tider in klockan 8.15 och presenteras då eller kan de komma vilken tid på dagen som helst?
Vilket sätt är smartast att göra på om man vill få tag på en sista minuten tid så fort som möjligt?

Tips uppskattas!
Mvh. JoQ

369 Inlägg
5 juli 2007
Jag har hållt på i 15 dagar nu...seriöst så får vägverket det smästa kretik d går att få av mig, det är ett sånt jäv##a dumt system d där, man måste ju ringa om 40-50 gånger om bara för att komma fram, varför kan de inte bara ha ett automatiskt system där man sätter personerna i kön, så talar en automatisk röst om hur många det är som är före, vänte tiden är ju minst 7 veckor just nu och ja måste bara ha körkortet i början på agusti, har flyttat o bor en bra bit ifrån skolan nu så det blir väldigt svårt om jag nu inte får det innan skolan börjar....
Ne mitt tips gå ofta in på internet o håll koll där istället, där kan det dyka upp tider...

Avant för varje slant.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 juli 2007
jag skulle även försöka få tag på uppkörningar på andra ställen.. gärna mindre orter. (är troligtvis lättare att köra där med)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

203 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
turbos4, håller med till fullo, ett riktigt skitsystem dom har. Tjänar de pengar när vi ringer till sista minuten tro? Kan vara en orsak till att de vill ha det så.
Kollar internet flera gånger per dag, och tidigaste tiden i hela Sverige är ju typ i Haparanda om 1 månad :S

ToTTeN, har kollat alla små orter, men problemet där är att det inte finns något sista minuten nummer till små ställen, här är det bara Göteborg och Borås. Närliggande platser har ungefär samma väntetid som Göteborg!

1 174 Inlägg
6 juli 2007
a dom har verkligen ett skit system dock hade jag tur när jag tog mitt men iaf

Men kanske försöka ta sig till någon liten ort i norrland lr så? åk dit några dagar innan festa loss med någon polare kör upp festa ännu mer (om du klarat de) sedan åka hem å köra som en galning big_smile Skulle jag nog gjort om jag skulle tat det nu!

203 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
Akka, tack för tipset, men lite för omständigt i min mening, åker gärna till städer i närheten av Göteborg med inte gärna Haparanda eller något tongue

Proljece?
1 464 Inlägg
6 juli 2007
Ni kanske ska veta om att vv har semester stängt i juli smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
6 juli 2007
Städer i närheten av Göteborg kan ju också vara städer nära järnvägen, Skövde ligger ju inte mer än 1,5 timmes tågresa bort...? (Syrran pendlar några gånger i veckan) Kanske finns andra orter också utmed järnvägen som kan vara intressanta?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

203 Inlägg
6 juli 2007
Trådstartare
haxer, verkar inte så för jag gjorde teoriprov den 4e juli på min födelsedag och det var inte stängt. Tror inte det gäller här.

vulture, jag kollade Skövde, men tiden där ligger på samma som i Göteborg, minst en månad fram. Tidigaste tiden jag har bokat nu är den 20 Augusti i Göteborg. Lite för långt dit dock tycker jag!

Proljece?
1 464 Inlägg
6 juli 2007
JoQ skrev:
haxer, verkar inte så för jag gjorde teoriprov den 4e juli på min födelsedag och det var inte stängt. Tror inte det gäller här.

vulture, jag kollade Skövde, men tiden där ligger på samma som i Göteborg, minst en månad fram. Tidigaste tiden jag har bokat nu är den 20 Augusti i Göteborg. Lite för långt dit dock tycker jag!

Nee men uppkörare har semester!!! Fick jag reda på av vv själv tongue ringde dit och ville boka och dom sa att juli månad är vi underbemannade och dom som får uppkörning kan vara lyckligt lottade för det finns knappt några!!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

820 Inlägg
6 juli 2007
Varför flyttar du så du verkligen behöver ett körkort när du inte har något än? smile Låter lite dumt tycker jag wink

Illustratör
826 Inlägg
6 juli 2007
Finns inte så mkt att göra. Bara att kolla nätet o vaka efter att en tid ska dyka upp nånstans i närheten. Vi skulle få våra kort via skolan och jag hade fått en tid av dom i august (var april)
Höll lite koll och fick en tid i mitten av maj i en annan stad, 6mil bort. Kostade mig 1600kr extra men det var värt allt besvär i efterhand. Så tveka inte att fara en bit så länge du tror att du behärskar den staden du ska köra i.

Tänker...

Sleeper
3 084 Inlägg
6 juli 2007
ringde vägverket och frågade om man kunde få ställa sig i en lista för avhoppare svaret blev typ "nej vi skiter fullständigt i sånt det får körskolan sköta" ok man ringer körskolan... får svaret "du får ringa vägverket" jaha ok... så det blev nästan som ifjol när man tog B kort fick vänta ett halvår frånochmed jag beställt teorin(som man självklart inte fick beställa förrän man gjort alla faser inte via Kskolan iaf) till det jag fick min första uppkörningstid
.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

208 Inlägg
6 juli 2007
ja du. låter ju jävligt bittert. men det är nog bara för dig att göra som resten av sverige. ringa varje dag för att försöka få en tidigare tid... vet att deras system är uselt..... men inget jag kan ändra på. säkert ingen annan här inne... sen tar dom ju semester här snart. jajja.... lycka till med tiden iaf. och när du väl får en uppkörningstid så lycka till på den. skoj som fan med körkort. big_smile big_smile big_smile

Wrum!

1 396 Inlägg
6 juli 2007
Hade också min teori på min födelsedag, men klarade den inte.
Så jag ringde sista minuten och kollade internet hela tiden, verkligen hela tiden!
Fick teori efter 2 dagar och sen uppkörningen var det 2 månaders väntetid på men fick en sista minuten där med och klarade den så jag fixade allt på 10 dagar efter min födelsedag smile

Det går om man ligger i!
Senast redigerat av NiclasT (6 juli 2007)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

203 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Tack NiclasT, jag försöker. Men pga. semestern så är det ju lite svårare!

Bobo
8 juli 2007
Som sagt leta annan ort i Sverige. När jag tog kk var det ca 3 månaders kö för att få köra upp, det roliga är om du kuggar också då är det bara vänta några månader igen för nästa försök. Lycka till

Sök