Min dotters Passat

PassatiUSA
6 november 2021 · 2 Inlägg

Hej Forum,
Kan någon hjälpa oss? Min dotter som bor i USA har köpt en begagnad VW Passat (automat 2012, bensin) som fungerat bra en tid. Nu ringde hon mig och berättade att 1) hon kan inte ta ut nyckeln och 2) motorn går inte att stänga av.
Hur kan man, utan att skada motorn stänga av motorn enklast då inte det går med nyckeln som sitter fast?
Kanske genom att ta bort en säkring?
Som teknisk analfabet blir det svårt att hjälpa till - någon som vet hur jag skall vägleda min dotter?

Senast redigerat av PassatiUSA (6 november 2021)

Brådhis * Voff voff *
6 november 2021 · 10 320 Inlägg

Att dra ur säkringen för motorstyrningen eller bränslepumpen borde få den att stanna.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
torsen
6 november 2021 · 7 303 Inlägg

Eftersom det är en bensinare så är det kanske enklast att lyfta av minuskabeln från batteriet.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 november 2021 · 17 603 Inlägg

torsen skrev:
Eftersom det är en bensinare så är det kanske enklast att lyfta av minuskabeln från batteriet.

Fungerar inte i dagens läge. Bilen går fint ändå. Dessutom så ska batteriet "giftas in" i en Passat om man kopplat loss detta. Så rekommenderas inte!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Noobnisse
6 november 2021 · 182 Inlägg

Hur går/gick det? Står bilen fortfarande på tomgång? Soppan är väl rätt billig där borta så ett alternativ är väl att bara leva med att bilen alltid är igång, skönt att alltid ha lagom temp inne i bilen dessutom. I den norrländska kallhåla jag bor i finns det en äldre herre som kan lämna sin gamla dieselmerca igång i flera dagar om det vankas temperatur under -25 grader.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang