Alltså, vill en oberoende verkstad ha 38 tkr för att byta svänghjulet skulle jag ta in offerter från fler håll, även från VAG? Bor du i Sthlm??
Vad gäller kedjebyte (jag kan inte tänka mig att det är aktuellt) så är det riktigt att man plockar ner fronten, kylare etc, ett ganska enkelt jobb, men att lyfta ur motorn om du inte ska göra större jobb samtidigt, nej nej varför det?
Men som jag skrev innan, hade kedjan varit problemet skulle du haft oändligt antal felkoder.
Det förekom på senare 2,8 och tidiga 3,2 VR6:or kamkedjedrev (det övre vänstra) med dålig härdning där "tänderna" slets hårt, allrahelst på bilar som gått på long lifeservice där 3000 mil ofta passerats med råge flera gånger, det hördes knappt men felkoderna indikerade att kedjan inte låg exakt rätt (Haft en sådan och haft flertal bilar med motorer ur VR6 familjen.)