Andersson__
Från Tvåtakt till Turbo!
2 april 2008
· 35 Inlägg
Tror inte de spelar så stor roll om det är 8 volt i kontakten till styrtrycksventilen, du sa ju sj att det var soppa i ledningarna både efter och före ventilen ändå ?
El kontakten till styrtrycksventilen är till för att "värma" upp själva ventilen har jag för mig, När motorn är kall så är ju styrtrycksventilen också kall och skall då ge en fetare bränsle blandning ( samtidigt som kallstartsspridaren sprutar in extra bränsle i motorn ) Sen värms ju styrtrycksventilen upp av el kontakten och av motorns värme, och den ger ju då finare och finare blandning ju varmare den blir.
Är du osäker på styrtrycket i motorn så får du ju mäta upp det.
Håller f.ö med dom andra, Att skruva ur spridarna ur insuget och lägg dom i till ex ett kärl/hink, Bygla bränsle pumps relät så att soppa pumpen går konstant, samtidigt drar du upp mätskivan i bränslefördelaren / luftmätaren, då skall det komma soppa ur spridarna.. gör det inte det skruva av dom från bränsle rören och testa igen, kommer det inget då så är det något strul i bränsle huvudet, kolla så "kolven" i bränsle huvudet rör sig, den påverkas av armen från mätskivan, när du gasar så sugs ju mätskivan uppåt av undertrycket och armen åker ner i andra änden under "kolven" och då trycks kolven i bränslehuvudet ner med av styrtrycket och då släpper den fram mer soppa till spridar "kamarna", en till varje spridare. kan också vara nåt som hängt sig i dessa "kamare" så inte nån soppa kommer till spridarna..
I värsta fall får du väl testa med ett annat bränsle huvud.
//
Senast redigerat av Andersson__ (2 april 2008)