Volvo Amazon, totalslaktning och ombyggnad.

Total ombyggnad av en sliten amazon från 65. B18 bytes till B230, upphängning görs om, skärmar plåtbreddas och så vidare.
  • 75 Följare
  • 44 237 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 augusti
eastmotorsport -sommar ska de va....
26 juli · 4 468 Inlägg

Finurlig lösning på domkrafterna till bakaxelarbetet.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Inken
26 juli · 385 Inlägg

de funkar bra,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
MrCrankyface
28 juli · 430 Inlägg

Äntligen lite faktiskt arbete på bilen.
Liknande process som tidigare fästen, splittat på två st 40x80mm rör och svetsat ihop till ett bredare rör.
Svetsfogen är tjockare än övrig plåt så bör inte vara en svag länk sas.

Normalt gör jag mycket av detta i fräsen men försöker låta bli den då tiden lätt springer iväg.
Det mesta är därmed gjort med linjal, skjutmått, pelarborr och vinkelharry.
Gick väl någon timma snabbare men skitade ner så innåt helv..

En tanke jag haft nu i några veckor är placeringen i sidled.
Symmetriskt vill man ha den i mitten men det går inte pga diffklumpen.
Så då ville jag förskjuta den så lite som möjligt i sidled, men då blir det svårt att förstärka den mot övriga stålramen(baksätesplåten är inte särskilt styv tror jag).
Men om jag förskjuter den mer i sidled så blir det lättare att förstärka men känns fel att ha den "för mycket" förskjuten plus att det blir mer krafter på axelröret..
Får fundera lite på det och försiktigt kapa ur ett större hål i baksätesväggen så jag kan testa lite olika positioner och sen svetsa tillbaka vad som nu behövs.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-6fe02d60dcfc437265f987b7b0b47f5f.jpg

Volvo Amazon "131" (1965)
MrCrankyface
29 juli · 430 Inlägg

"yolo" som ungdomarna säger och vips var det ett hål.
Riktigt grovt kapat, väntar med att göra det snyggt tills jag är säker på att detta blir rätt.
Tror ändå denna placering blir bra, och stark när jag väl gjort lämpliga förstärkningar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-9ad9fd25eb630c8bb0827236c232a183.jpg

Domkrafterna har varit fantastiska för att passa in allt, kunde smyga mig fram hit och börja måtta för att göra utrymme för topp-fästet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-4b51a745a043b29906c21f231069b188.jpg

Att jag sen siktar som en kratta och gör ett enormt hål är en annan sak.
Men ingen större skada skedd, kan sy ihop det igen på ett snyggare sätt än det annars hade varit.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-2bd6cb45af09ebdc71deb9fee918cffa.jpg

Någonstans har jag dock tänkt med röven, detta är "typ" ride-height och övre länken är parallel med marken som den ska vara.
Dom nedre vill fortfarande att axeln ska vara ännu högre för att vara parallela... Dvs axelns fäste är för lågt eller chassits för hög.
Har inte lust att ändra på någon av dom, chassit är bökigt och axelns är redan ganska högt upp IMO.
Får fundera på det innan jag gör något dumt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-aa049221350a40247c737c38b79aae81.jpg

Volvo Amazon "131" (1965)
mallesoft
30 juli · 51 Inlägg

Pust 6sidor senare smile förbannat fint bygge än så länge, den är väl klar till Elmia nästa år va? wink hehe.
Det jag blir mest avis på förutom ditt bygge, är din tillgång till verktyg garage, min "verkstad" heter, under bar himmel på en skitig allmän parkering utan tillgång på luft och el......med "värsting" verktyg från det blåa och röda varuhuset hehe....

Jobba på vill se den klar smile

Senast redigerat av mallesoft (30 juli )

Inken
31 juli · 385 Inlägg

de bli bra i slutändan,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
MrCrankyface
1 augusti · 430 Inlägg

Mallesoft: Tack! Elmia vore kul någon gång men KANSKE tar längre än till nästa år att bli klar. lol
Var många år jag mekade precis så som du beskriver, ligga ute i snön för att man skulle fixa något...
Ligger mycket blod, svett och tårar på vägen till att ha min egna "verkstad", men även många prioriteringar och avkall på annat.
Sen gällande verktyg tycker jag både Jula och Biltema duger till mycket, finns ingen anledning att köpa dyra "märketsverktyg" om man är hobbymeck, även om det kan vara kul med fina saker.

Inken: Ja, förr eller senare. big_smile


Helgens skörd av skrot.
Visade sig att mitt noggranna måttande på baksätesväggen var rätt onödigt, fick ändå kapa ur mycket mer för att kunna sy ihop det snyggt sen.
Här var jag riktigt glad över att ha lite olika verktyg då det är trångt och trist att komma åt där bagagegolvet är svetsat mot baksätesväggen..
Sticksåg, karosserisåg, tigersåg med låååångt blad, vinkelslip... Whatever it takes.
Surt att behöva fortsätta göra enorma hål men skapar bättre förutsättningar för framtiden.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-cb6683695adc87529d287e3a7e7632da.jpg

Har inte lust att återanvända panhardfästet så det strök med direkt.
Tyvärr var ramen lite kass även här, får se om jag orkar ligga under bilen och laga det eller om jag ska förstärka allt annat först och laga det sen när bilen är på grillspett.
Inte lönt att svetsa dit något nytt förrän ramen är åtgärdad.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-2f7fd162455ce8fe4fcd2cd3d78b31fc.jpg


Gällande att länkarna inte var "rätt" så visade det sig att jag bara tänkt fel och valt fel hål på axelns övre fäste, så allt var som det skulle vara.
På bild så är axeln i absolut högsta position, max indämpning eller vad man ska kalla det.
Fick som sagt kapa ur en hel del här för att ha utrymme runt diff och fäste.
Tanken är att hamra till en 2mm plåt här och svetsa in, försöka få det att se så "original" som möjligt ut av rent estetiska skäl.
Plåten svetsas kant-i-kant med övrigt golv och ett nervik i framkant kommer punktas fast i baksätesväggen när den är återställd.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-646e035ab01e764d0ec139c501bc73eb.jpg

Hålet ser groteskt stort ut från detta håll men det har att göra med det flyttbara övre staget. Sätter jag det i högsta position på axeln så behövs utrymmet vid max indämpning.
Har även snedställt axeln och testat lite saker, t.ex om man skulle ha ett däck på en refug(osannolikt men better safe than sorry).
Detta får övre länken att röra sig en del i sidled som såklart behöver tas i beaktning.
I övrigt måttat och dubbelkollat det mesta nu och sakerna ser bra ut.
+-60mm fjädringsväg är inga problem, finns mer neråt men uppåt är det tight.
Nästa steg får nog bli att försöka stänga igen det här lite för att både styva upp allt och ge mig lite mer motivation.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-0c6124a0ec930a7b17b9d3d32c494b06.jpg

Volvo Amazon "131" (1965)
Lucif3r
1 augusti · 1 489 Inlägg

Att ha ett eget garage/verkstad är verkligen en "game changer"... Fasen, bara att behöva byta hjul utomhus får en ju att spy nu för tiden big_smile

Men mycket vill ju alltid ha mer... En lyft vore väl inte så dumt? tongue

Inken
1 augusti · 385 Inlägg

värsta 4 linken ,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
MrCrankyface
2 augusti · 430 Inlägg

Ja det lärde man sig ganska fort, det spelar ingen roll hur mycket man får för man vill bara ha ännu mer.
Från början drömde jag om en car port, sen enbilsgarage, sen lyckades jag lösa med ganska djupt dubbelgarage, men ändå går jag och gnäller över att det är trångt nu.
Man blir fort bortskämd och glömmer hur bra man har det. lol
Bara en sån sak att kroppen funkar är inget man ska ta för givet, finns gott om folk även i ung ålder med trasiga knän, axlar, ryggar...
Eller en sån sak som att vi ändå klarar oss ekonomiskt(för stunden iaf, får se i vinter...).

Hade man haft 100kvm till och bättre takhöjd(240cm räcker inte till mycket tyvärr) så hade en lyft varit en hög prio.
Och kanske en planslip.
Och en verktygsslip.
Och varför inte en däckkrängare.
Och en CNC-plasma.
Och ett fräsbord för MDF skivor.
Och och och och och och och.
Det tar aldrig slut. lol

Gällande lyft så är tanken att vidareutveckla den sortens lyft jag har för bakaxeln nu och ha något litet/portabelt.
Typ quick-jack som blivit så populära, men billigare... Så man fort kan lyfta upp en bil och placera på pallbockar istället för att behöva släpa omkring domkraften och alternera lyftandet till rätt höjd.
Får bli något framtida project att kopiera designen men göra den betydligt mer gedigen och vältillverkad, det är så jäkla mycket glapp i dessa billiga saxdomkrafter att det inte är något bra ämne att jobba vidare med för "riktiga" lyft.

Inken skrev:
värsta 4 linken ,

Du får räkna om, det är bara 3 länkar. big_smile

Senast redigerat av MrCrankyface (2 augusti )

Volvo Amazon "131" (1965)
Inken
2 augusti · 385 Inlägg

ja ja  , bättre än orginal e de ,,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Lucif3r
3 augusti · 1 489 Inlägg

Fast hade inte amazon 4-länk från fabrik? Eller var det bara 140/240 som hade det...

MrCrankyface
3 augusti · 430 Inlägg

Original har den 4 länk och panhard.
240 har väl någon sorts "torque arm" eller tänker jag på 940? lol
Blir rörigt med all gammal info i huvudet...

Geometrin i originalupphängningen är dock allt annat än bra IMO.
Antalet länkar är betydligt mindre viktigt än att dom sitter på rätt plats och sätt tänker jag.

Volvo Amazon "131" (1965)
MrCrankyface
5 augusti · 430 Inlägg

Helv... vilket pussel jag har skapat.
Rostig på plåtarbete och den mentala bilden jag haft får jag inte riktigt ihop med verkligheten vilket leder till betydligt mer funderande än arbete.
Väldigt mycket "2 steg framåt, 1 steg bakåt" hela tiden.

Här har jag väl redan svetsat ihop och kapat isär samma setup 4 gånger pga obeslutsamhet och diverse saker som inte blev rätt.
Till slut bestämt mig delvis och börjat på en inre förstärkning istället för att krångla med sickmaskinen längs utsidan.
Tanken är att denna "inre volym" ska bli tät mot utsidan, så skulle det stänka upp vatten osv ska det rinna ut och inte komma in eller fastna någonstans.
Svetsade till slut "tabs" som jag kunde ha en nollposition mot, skulle jag egentligen gjort från början så hade det kraftigt underlättat justerandet av plåten.
Kapar bort dessa när allt är klart.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-11b4f7fdb564c9b02e74f143a42cd0e6.jpg

x antal timmar senare, kapat och justerat massvis.
Kapat till bakkanten av dom "stående plåtarna" så dom följer baksätesväggens profil för att sen ge mig på att fylla utrymmet till vänster.
Tog orimligt lång tid att försöka passa in sidobiten där så den linjerade perfekt både mot bilen och nya biten men tror det hamnade rätt så bra nu.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-9d05ef1b8736950daf389e69e453465d.jpg

Hela biten går fortfarande ta ur bilen och allt är ganska löst punktat.
Ett problem är att jag inte vet hur jag ska komma åt att svetsa överallt när den väl ska fästas in i bilen, men det får bli ett framtida problem...
Sen också problematiken med att komma åt att måla överallt.
Mycket kan ju primas innan men sen då... lol
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-0efb06bd32b283910c43db2cec5f3dea.jpg

Liten vy av insidan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-876f6c97f423b84d3eea3dadac335ec7.jpg

Bonusfråga till er som meckat Volvo...
Utgående från min M90 låda är en tre-bultad sak men min mellanaxel är 4-bultad åt båda hållen.
Inte märkt detta förrän nu.
Saknar jag något eller vad pågår? mad

Senast redigerat av MrCrankyface (5 augusti )

Volvo Amazon "131" (1965)
MrCrankyface
6 augusti · 430 Inlägg

Fick en "funderare" på ett annat forum om det skulle vara starkt nog så började räkna på det...

Vid acceleration så vill ju övre länken dra bak det övre-främre fästet, detta måste till stor del tas upp av "tunneln" jag höll på med i sista posten.
Eftersom plåten inte kan komprimera sig så vill den istället vika och buckla sig.

För att få något sorts "worst case scenario" så utgår jag ifrån att däcken sitter helt fast(kan inte rotera), motorn presterar absolut maximalt(230Nm) och man är i första växel och inga förluster överhuvudtaget i drivlinan.
Detta skulle då ge ~3100Nm i bakaxeln/hjulen som ska tas upp av 3 länkar.
Alla 3 länkar är på ungefär samma avstånd från "vridcentrum" om man bara ser till den teoretiska hävstången som blir.
Snabbt och grovt räknat skulle detta scenario då skapa en kraft på ~27kN totalt, rimligtvis fördelat 50/50 på övre/nedre.
Dvs den övre behöver stå emot 13.5kN och dom nedre behöver stå emot 6.75kN styck.

Lite simuleringar på det..
Första är helt utan förstärkningar, bara sidorna och ovansidan helt enkelt.
Viker sig katastrofalt vid väldigt liten belastning(förutsätter dock att det stående fästet bara sitter fast i absolut nederkant).
Andra är med den interna förstärkningen enligt bild i förra posten samt svetsad i golvet, klarar mer belastning men uppenbart svag i den tomma ytan som blir mellan baksätesväggen och den interna förstärkningen.
Tredje är som andra plus en extern förstärkning, som om man skulle ha pressat ut plåten i den formen bara. Betydligt starkare och problemytan som kvarstår simuleras som "löst hängande" men kommer i verkligheten vara svetsad i baksätesväggen som kommer få ytterligare förstärkningar.
Detta gav mig ändå en tydlig indikation på att jag inte kan lämna tunnel som den är utan finns den stor fördel i att göra något med dom plana sidorna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-e36c936c2d1824f511b4479d56f01082.jpg

För en gångs skull så använde jag papper och penna för att få fram mina idéer.
Utgick ifrån dom linjer som finns runtom plåten så att säga och försökte skapa nåt kul.
Finns väl i princip 3 vägar framåt här:
1. Sicka plåten i sig, kräver att jag kapar loss den och riskerar bli jäkligt svårt att få allt rakt igen.
2. Kapa ur för formerna, sicka dom separat och svetsa ihop allt, drygt och tidsödande.
3. Sicka formerna separat och svetsa dom "ovanpå" plåten. Tycker detta var bästa alternativet då det blir mindre arbete än 2 men kommer ge mer styrka.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-17808c69dce93af44a8ad7437883ca75.jpg

Sagt och gjort, började rulla fram lite bitar.
Tror det är första gången jag använt fals/sickmaskinen till något halv-seriöst, definitivt utmanande, speciellt när man ska börja svänga...
Den större biten slog sig rejält när jag körde rakt över mitten, ett jäkla detektivarbete att hitta vart problemet var.
Det som gjorde mest/bäst skillnad var nog att rulla med engelska hjulet på dom "platta ytorna" på vissa specifika ställen, detta verkade släppa spänningarna. Fick det tillräckligt bra så det räcker med ett finger för att den ska ligga platt, vill inte svetsa in bitar som skapar massa onödig spänning.
Måste laga sickmaskinen som fastnat på fullgas så fort man sätter i batteriet sen ska jag rulla bitarna till andra sidan också.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-6d43893f9b2c2a09b921e699c2dea071.jpg

Senast redigerat av MrCrankyface (6 augusti )

Volvo Amazon "131" (1965)
Oskar_Thompson
7 augusti · 321 Inlägg

Riktigt skoj att se att du har kommit igång igen (bra kvällsläsning😁)

En sak att ta i beaktande är bara att du kan få bra mycket mer i momentant vridmoment. T.ex. om du ska göra en "launch", ligger på 4-5k och dumpar kopplingen. Då kan du få 230 nm + ett stort moment från retardationen av svängmassan i motor och svänghjulet. Denna spik i moment planas dock ut ganska mycket av flex i axlar, däck etc.

Dock så tror jag ju att först däcken släpper och möjligtvis axlar går av innan din infästning får för sig att ändra skepnad

Inken
7 augusti · 385 Inlägg

boxat å klart,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
MrCrankyface
8 augusti · 430 Inlägg

Oskar_Thompson: Kul att se att du fortfarande följer! Ja det har varit rejäl stiltje ett tag men helt plötsligt infann sig både orken och lusten. lol
Funderade på det där faktiskt, speciellt om däcken börjar studsa så man spänner upp drivlinan om och om igen. Ska göra en mer "verklighetskorrekt" simuleringen senare och se hur mycket "det bör tåla" och ta det därifrån.
Hur går det med ditt projekt förresten, var ett tag sen du uppdaterade sist?

Klabbat vidare med detta.
Lyckades laga sickfalsmaskinen också så den inte går på fullgas direkt, tyvärr får jag nu köra "av/på" med foten och styra hastigheten med ena handen, lite som när dom balanserar tallrikar på kvastskaft. lol
Tillräckligt bra för att kunna göra klart alla dessa förstärkningsplåtar.
Tvättade sen av alla ytor med aceton och grundade/rostskyddade insidan på dom ställen jag inte kommer åt senare.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-0b4929952911366db01b846c014b4e19.jpg

Säkert lite onödigt men shimmade upp plåtarna en bit innan jag punktade, vill försöka få in fogen "under plåten" så jag kan slipa rent allt ordentligt och fortfarande ha god tjocklek på svetsen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-cbadfdb0e06ddf3d81f14511ff230d8f.jpg

Helt förjävligt ser det ändå inte ut. big_smile
Ska såklart helsvetsas sen men har ganska lite gas kvar och låter allt "sitta lite löst" tills jag kommit fram till någon sorts "slutgiltig design".
Kom även på att jag måste ha någon sorts lucka i främre ovankant, annars kan jag inte dra åt låsmuttern så stången inte kan börja "justera sig själv" så att säga.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-958a05c7174803c54e6bf53d725a5f71.jpg

Plåten som ska täcka in bakaxeln kommer ju mynna vidare i kardantunnel, så finns bara fördelar med att ha mellanaxlarna på plats när jag jobbar vidare.
Dock har jag i min oändliga visdom beställt fel axel visar det sig. Jag tror bakre mellanaxel är korrekt men den främre är avsedd för någon automatlåda(troligtvis) och har därmed helt fel konstruktion.
Så istället för den trebultade hardy-fästet så har jag en extra knut och en 4-bultad sak.
I rent övningssyfte spände jag upp främre mellanaxeln i svarven och kortade av den. Kommer behöva göra detta oavsett så kan lika gärna testa på den som ändå inte passar "rakt av".
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-8b8eafc24e3d22e94f758ab76a8893b3.jpg

Ser tre vägar framåt här:
1. Bygga och montera en adapter för att gå från 4-bult till hardyfäste(måste köpa material i rätt kvalité och har en onödig knut som kan skapa problem) $
2. Kapa av hela knuten och "bara" bygga och montera ett hardyfäste(Antagligen köpa stor och dyr rundstång i rätt kvalité) $$
3. Beställa RÄTT främre mellanaxel och bara korta ner den till rätt längd(Verkar svårt att hitta och dyrt även från skrot...)$$$
Att säga att ekonomin är tight just nu är lite av en underdrift men samtidigt känns det oseriöst att försöka anpassa så fel saker funkar, när det finns "rätt" saker...
Får fundera på det lite helt enkelt.

Senast redigerat av MrCrankyface (8 augusti )

Volvo Amazon "131" (1965)
Oskar_Thompson
8 augusti · 321 Inlägg

Blev ju snyggt med falsen ändå ju. Hade samma problem själv så byggde en egen "fotpedal" för ett tag sedan😁https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232961/232961-c5ed0f79a6afb95bca16d1e08e11b30d.jpg

Mitt projekt har väll gått sisådär. Har haft snuskigt mycket att göra sista halvåtet så har inte blivit allt gör mycket jobb. Är just nu kluven om jag ska fortsätta att e39 framvagnen att fungera eller om jag ska bygga om allt IGEN och köra på e46 framvagn. Slipper då en massa egengjorda abrovinscher + kan flytta in framdäcken lite vilket hjälper när det blir dags att bygga skärmbreddare. Det är ju ett halvårs jobb rätt ner i sopporna men man har ju lärt sig om Kill your darlings. Dock så är det ju lätta 10k-15k i grejer som behöver handlas i så fall. Just det är jag inte så spänd på just nu när jag ska börja plugga igen hmm

Så nästa uppdatering så har jag antagligen skurit av hela fronten🙃. Ska dock mäta ordentligt på en polares bil innan jag sätter kapen i bygget ytterligare en gång.

Så alla som läser det här, och även har sett mitt idiotbygge. Ni kan ju trösta er med att det alltid finns en större idiot där ute när och om ni bygger fel i framtiden 😅👍

Edit: Den idioten är alltså jag, Oskar Thompson

Senast redigerat av Oskar_Thompson (8 augusti )

MrCrankyface
11 augusti · 430 Inlägg

Såg lite grovhuggen ut den pedalen, ska inte visa min så kan jag låtsas att den är snyggare. big_smile lol
Samma här med studier så gäller att stressa på nu och göra framsteg innan studie-stressen tar kål på en. roll
Men ja, "kill your darlings" och "sunk cost fallacy" är ju rätt relevanta.
Sätt dig och fundera ordentligt på båda lösningarna. Om det finns en naturlig och komplett lösning genom att byta framvagn så låter det betydligt smidigare än att göra raketforskning på din nuvarande framvagn. Men gäller att du är säker på att det funkar så du inte kapar sönder allt och så har du bara ett annat problem. lol

Lagade förövrigt äntligen falsmaskinen "ordentligt":
-Flyttade ner potentiometern från kretskortet till min fula fotpedal så allt styrs med högerfoten.
-Kopplade in en on/off switch på pedalen så allt stängs av helt vid "viloläge", både ur säkerhetsaspekt och inte dra ur batteriet(använder mina 18V ryobi batterier).
-Monterat en fram/back switch ovantill. Trodde inte fram/back skulle behövas men när man väl använt maskinen en stund så är det fruktansvärt ofta önskvärt att kunna backa eller mata in från andra hållet...

Tyckte jag skulle vara lite rolig och återanvända mer originalplåt, sparar säkert tid, trodde jag. roll
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-b30943460ae7af9d95e6c875b9e04ce6.jpg

Slipa rent och ta bort bakomliggande förstärkningar/onödiga detaljer som var i vägen tog en bra stund.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-dc23cba97836221b8dad950ab11abf79.jpg

Eftersom plåten sitter bra mycket högre än original försökte jag "vända formen" så sidoplåtarna riktades neråt istället.
Tog en bra stund med grovhamrande och sen rullande för att jämna ut allt.
För att göra formen lite "roligare" testade jag att falsa lite längs sidorna också.
Ser tight ut på bilderna men axeln är i princip mot ramen just nu, har svårt att se det någonsin skulle ske "IRL".
Nästa steg blir nog att börja med lite "filler bitar" i sidled och sen börja röra mig framåt i bilen med kardantunnel.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-133512fa6802033cd4c9aef4c30cb325.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-ed58ae4d0afb6697e62772a9e6cb31d0.jpg

Bet till slut i det sura äpplet och beställde en ny kardan.
Försökte hitta bara främre delen men verkar som folk endast vill sälja den komplett..
Snabb leverans i alla fall så kanske kan börja måtta in stödlagret ikväll.

Volvo Amazon "131" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang