Skillnaden mellan v70N Taxi och polis?

Burken945
24 augusti 2022 · 23 Inlägg

Har en v70N 04, som är vit gått över 70k med D5a. Men jag har fått olika info från olika folk, och då undrar jag går det få ett definitivt svar på den här frågan om vad jag faktiskt har.

Läste på lite och den är utrustad med saker från båda är.

Lista på saker jag har anmärkt, kan vara utrustning eller liknande.
-Bara 5 ägare innan mig
-Full stämplad bok
-Volvo RTI utrustad
-3 antenner där bak
-sliten interör lite överallt, plus en hel del hundhår på innertaket bak
-lite mer knappar där vid klimat kontrollen (extra utrustning, inget speciellt bara mer än vanligt)
-trasig inredning lite brevid radion, kan ha varit något där eller så äre bara helt normalt lite slitet.

Det är ganska lite och gå på då vad jag vet är taxi och polis ganska lika byggda då, men om nån kan säga något mer som kan bara speciellt till nån av dem eller liknande, behöver inte veta något svar på vad jag har bara kul med mer kunskap

viccoA
24 augusti 2022 · 3 109 Inlägg

Enklast är väl att kolla första brukaren. Är det ett taxibolag eller polismyndigheten?
Hundhår och hål i konsoller kan förekomma i båda fallen, särskilt 4 ägare och en resa fram och tillbaka till månen senare...

Burken945
24 augusti 2022 · 23 Inlägg

viccoA skrev:
Enklast är väl att kolla första brukaren. Är det ett taxibolag eller polismyndigheten?
Hundhår och hål i konsoller kan förekomma i båda fallen, särskilt 4 ägare och en resa fram och tillbaka till månen senare...

har kollat och första ägarna är privata, och som du säger så kan ju det förekomma i båda fallen, kan ju hända vilken bil som helst för det händer ju mycket på en månresa

mallesoft
24 augusti 2022 · 56 Inlägg

Burken945 skrev:

viccoA skrev:
Enklast är väl att kolla första brukaren. Är det ett taxibolag eller polismyndigheten?
Hundhår och hål i konsoller kan förekomma i båda fallen, särskilt 4 ägare och en resa fram och tillbaka till månen senare...

har kollat och första ägarna är privata, och som du säger så kan ju det förekomma i båda fallen, kan ju hända vilken bil som helst för det händer ju mycket på en månresa

Hej, vill tipsa dig om car.info bara att slå in ditt regnummer, sedan får du i princip hela historiken på kärran.

Burken945
24 augusti 2022 · 23 Inlägg

mallesoft skrev:

Burken945 skrev:

viccoA skrev:
Enklast är väl att kolla första brukaren. Är det ett taxibolag eller polismyndigheten?
Hundhår och hål i konsoller kan förekomma i båda fallen, särskilt 4 ägare och en resa fram och tillbaka till månen senare...

har kollat och första ägarna är privata, och som du säger så kan ju det förekomma i båda fallen, kan ju hända vilken bil som helst för det händer ju mycket på en månresa

Hej, vill tipsa dig om car.info bara att slå in ditt regnummer, sedan får du i princip hela historiken på kärran.

Har tyvärr kollat på såna sidor och det står inte så särskilt mycket

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 augusti 2022 · 17 448 Inlägg

Polisen hade kraftigare fjädrar bak.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Burken945
24 augusti 2022 · 23 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Polisen hade kraftigare fjädrar bak.

Hur kan jag veta, ser dem speciella ut / märkta eller är det bara att köra vanlig V70 och jämföra?

Brådhis * Voff voff *
24 augusti 2022 · 10 275 Inlägg

Burken945 skrev:

viccoA skrev:
Enklast är väl att kolla första brukaren. Är det ett taxibolag eller polismyndigheten?
Hundhår och hål i konsoller kan förekomma i båda fallen, särskilt 4 ägare och en resa fram och tillbaka till månen senare...

har kollat och första ägarna är privata, och som du säger så kan ju det förekomma i båda fallen, kan ju hända vilken bil som helst för det händer ju mycket på en månresa

Då har den iaf inte varit en polisbil... Däremot kan den ha varit taxi, om åkaren haft enskild firma så kommer den ändå stå som privatägd.

Däremot kan du ringa till Transportstyrelsen och fråga om bilen någon gång varit i yrkesmässig trafik, och då vad den varit.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang