Volvo 940 startar inte

940b230fd
26 november 2022 · 9 Inlägg

All elektronik i min 940 fungerar och när jag vrider på tändningen så låter startmotorn väldigt slö och tillslut dör alltihop
Någon som vet vad detta kan vara?

jaka54
26 november 2022 · 5 680 Inlägg

Hej!
Som vanligt när någonting inte fungerar! Kolla spänningen på batteriet! En multimeter är ett måste att ha!
Ligger spänningen under ca 12V så ladda batteriet! En batteriladdare är också ett måste att ha!

940b230fd
26 november 2022 · 9 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Som vanligt när någonting inte fungerar! Kolla spänningen på batteriet! En multimeter är ett måste att ha!
Ligger spänningen under ca 12V så ladda batteriet! En batteriladdare är också ett måste att ha!

Jag har laddat batteriet och det är bra hälsa på men nu får jag igång bilen en liten stund, den går jätte ojämnt på tomgång och sen dör den

Utmarks-Loke
26 november 2022 · 5 813 Inlägg

Som sagt, mät vilken spänning du har på batteriet. Dels medan starten går, och dels efter att motorn kommit igång, om den gör det.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 november 2022 · 14 007 Inlägg

940b230fd skrev:
All elektronik i min 940 fungerar och när jag vrider på tändningen så låter startmotorn väldigt slö och tillslut dör alltihop
Någon som vet vad detta kan vara?

Hur vet du att all elektronik fungerar, har du mätt upp det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang