Zerio skrev:
Brådhis skrev:
Zerio skrev:
Jag ska kolla hur h-reg skulle funka.
Min pappa (hållit på med bilar tidigare) säger att man måste hålla på med dubbel växellåda och en massa skit, behövs detta fortfarande eller är det gammal information?
Dessutom såg jag att h-can inte är kompatibelt med celicor, är det svårt att löda in sig på statorlindningarna för att få varvtalssignalen och liknande?
// med andra ord, är det verkligen så enkelt som alla säger här eller är det något jag ska tänka på?
Sålänge det är möjligt att faktiskt h-regga den utan att vara någon nasa ingenjör så löser jag det, kan lova att ha en fet uppdaterings blogg här på garaget.org dessutom

För självaste arbetet / att h-regga den borde jag kunna lösa, slänge det iallafall är möjligt.
Notera, Toyota Celicor är framhjuls drivna (om de gör någon skillnad)Har hört att vissa säger att de är svårt att få till vikten på FWD bilar
Du får skilja på H-can och H-reg. Det förstnämnda är för moderna bilar som har CAN-bus. Det sistnämnda funkar i princip på alla bilar på ett eller annat sätt...
Ah, så h-reg och h-can är helt olika saker? Som jag förstod det så var h-can något du använde tillsammans med h-reg för att sippa löda in i statorlindningarna.
Helt olika saker är dom inte, men du kan inte ha H-can på en bil utan CAN-bus och en Celica från 1993 lär inte ha det...

Senast redigerat av Brådhis (3 december 2022)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...