Köpråd: V70 II 2011 eller 2012+

Rednanm54
2 januari 2023 · 6 Inlägg

Jag har kollat på V70 fas 2 i nu 2 månader och har varit utan bil lika länge. Jag sitter helt kluven här och vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Ska man ta en billigare 2011 eller ska man köra på 2012+. Den enda skillnaden jag kan se är att ena har skärm och den andra inte. Är det någon här som har en V70 av respektive åldrar som kan ge mig lite råd på vägen mot min allra första Volvo.

Vilken motor är bäst? Kör 3-4000 mil om året och frugan ska ta körkort om nått år så jag måste ha en automat. Samt vad ni tycker om långmilare hade varit intressant för det är typ det enda som finns under 90k iaf

Brådhis * Voff voff *
3 januari 2023 · 10 287 Inlägg

Rednanm54 skrev:
Jag har kollat på V70 fas 2 i nu 2 månader och har varit utan bil lika länge. Jag sitter helt kluven här och vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Ska man ta en billigare 2011 eller ska man köra på 2012+. Den enda skillnaden jag kan se är att ena har skärm och den andra inte. Är det någon här som har en V70 av respektive åldrar som kan ge mig lite råd på vägen mot min allra första Volvo.

Vilken motor är bäst? Kör 3-4000 mil om året och frugan ska ta körkort om nått år så jag måste ha en automat. Samt vad ni tycker om långmilare hade varit intressant för det är typ det enda som finns under 90k iaf

Bortsett från skärmen/instrumentbrädan, blinkersen i backspeglarna och vissa motoralternativ så är det ingen skillnad på 08-11 och 12-13 (14 kom faceliften).

Jag hade en D3 -11 från 15-18 och körde 15000 mil med den under den tiden. Trevlig bil!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang