Köpråd ford focus 1.8 flexifuel 15000mil 2008

Totti60
2 januari 2023 · 4 Inlägg

Hej alla! Jag är sugen på en Ford focus som jag har möjligheten att köpa för 15 000kr. Är de bra bilar? Är de billiga för att de är dåliga? Den har gått uppe i norr och den verkar inte ha mycket rost och körts mest på bensin. Etanolbilar har ju täta serviceintervaller men gäller dem om man kör på bensin mest? Den behöver besiktas i februari. Är det ett bra köp eller ska man avstå?

Senast redigerat av Totti60 (2 januari 2023)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 januari 2023 · 17 478 Inlägg

De brukar väl knalla på. Felande ABS-bromsar (dyrt fel i modulen) vet jag förekommer. Men långt ifrån alla drabbas av det. Vet en som har en 05:a till och från jobbet, 8km enkel väg och den har rullat på i flera år.

Snart besiktning innebär ju att fel som man inte kan se/känna kan dyka upp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
3 januari 2023 · 4 025 Inlägg

Det finns en devis och det är Ingen Ford På Våran Gård, räkna med 0,7-0,8 liter milen på bensin
men 15.000:- pix motsvarar ca. 15-20 fulltankningar men ändå inget man lägger benen på ryggen för att köpa, man kan kolla efter rost, tröskellådor, skärmkanter, framskärm bakom framhjul borde var dom mest utsatta delarna, har en släktning som haft en liknande, största problemet med den i slutet var läckande AC, felindikering styrinrättning (troligen brott i databussen) och smärre rost, han valde att skrota den trots 1/2 år kvar på bes. sad iställer för att sälja den

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang