Styrservo olja i expansionskärlet o tom styrservo

danne04
6 februari 2023 · 4 Inlägg

Tjena jag har problem med min morsas bil. När jag startade bilen imorse så lätt motorn konstigt. Så fick jag meddelande om att kolla glykolen. Jag öppnade huven o kollade på expansionskärlet och såg styrservo olja. Då Kollade jag styrservon och då var den tom.

Så jag undrar tror ni som är kunniga att expansionskärlet kan vara kopplat till styrservo n. Eller om det är nåt annat. Bilen är Mercedes benz ML350 bensin 2006. Tack på förhand.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 februari 2023 · 13 644 Inlägg

säkert vattenkyld servo.. aldrig hörtalas om en bil som har det men till automat lådan är det vanligt att man kyler den med kylarvatten och att kylaren spricker och börjar läcka olja ut i vanliga kylvattnet är vanligt..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
6 februari 2023 · 7 261 Inlägg

Growe skrev:
säkert vattenkyld servo.. aldrig hörtalas om en bil som har det men till automat lådan är det vanligt att man kyler den med kylarvatten och att kylaren spricker och börjar läcka olja ut i vanliga kylvattnet är vanligt..

tror mer på att det just är vxlolja som läcker in i kylvattnet,, att servon är tom tror jag mer på en tillfällighet,, har aldrig hört talas om vattenkyld servo smile , säger inte att det inte finns dock,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 februari 2023 · 13 644 Inlägg

granadadr skrev:

Growe skrev:
säkert vattenkyld servo.. aldrig hörtalas om en bil som har det men till automat lådan är det vanligt att man kyler den med kylarvatten och att kylaren spricker och börjar läcka olja ut i vanliga kylvattnet är vanligt..

tror mer på att det just är vxlolja som läcker in i kylvattnet,, att servon är tom tror jag mer på en tillfällighet,, har aldrig hört talas om vattenkyld servo smile , säger inte att det inte finns dock,

ja  luftkyld servo har jag sätt rätt många gånger.. men så är det ju ingen riktig bil det handlar om så skulle faktist inte förvåna mig om den var just vattenkyld..   smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang