Peugeot 206 GTi 2,0 (-01) - Äckligt nära att köpa...

znyder The weirdo with a beardo
10 juli 2007 · 54 Inlägg

Nu är jag hur nära som helst att köpa mig en Peugeot 206 GTi 2,0.
Var och kollade på den idag och ska dit imorgon för att ta testköra den.
Men jag undrar om det är nått att lägga pengar på?

Tycker utförandet är snyggt, verkar dock lite trångt i baksätet men där planerar jag inte att sitta heller tongue

Tänkte höra en liten sak till er som har denna modell. Det sitter ingen cd-spelare i, utan en bandspelare (!!) kan man byta ut denna mot en cd-spelare? Tror faktiskt inte att jag kommer använda band något mer under mitt liv... Sitter även en cd-växlare i bakluckan..

Sitter här och väntar på att dagen ska gå så jag kan testköra den, men hur är väghållning och allt annat mumsigt?

Tacksam för svar smile

MVH

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Tau
10 juli 2007 · 196 Inlägg

znyder skrev:
Nu är jag hur nära som helst att köpa mig en Peugeot 206 GTi 2,0.
Var och kollade på den idag och ska dit imorgon för att ta testköra den.
Men jag undrar om det är nått att lägga pengar på?

Tycker utförandet är snyggt, verkar dock lite trångt i baksätet men där planerar jag inte att sitta heller tongue

Tänkte höra en liten sak till er som har denna modell. Det sitter ingen cd-spelare i, utan en bandspelare (!!) kan man byta ut denna mot en cd-spelare? Tror faktiskt inte att jag kommer använda band något mer under mitt liv... Sitter även en cd-växlare i bakluckan..

Sitter här och väntar på att dagen ska gå så jag kan testköra den, men hur är väghållning och allt annat mumsigt?

Tacksam för svar smile

MVH

Du kan alltid byta spelare i bilen. Oftast bara att ta ut den gamla och sätta in den nya. Om det är andra kontakter än vad som sitter i bilen så finns det skarvar att köpa, tror iof att dom flesta har samma.
Dock så kan du kanske vara tvungen att byta högtalare också för att få bra ljud, vet iof inte vad den har för högtalare i nu så ska låta det vara osagt plus att det är en smak sak..
Sen så har du ju alltid Clas Ohlsons Kassettadapter.. http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=14025661

One life, Live it!
znyder The weirdo with a beardo
10 juli 2007 · 54 Inlägg

Oooh, cool grej den där adaptern wink
Okej, det är iaf skönt att höra. Men blir det inga krockar med cd-växlaren?

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Torlejf Bilvårdstönt.
10 juli 2007 · 1 109 Inlägg

Du kan ju inte säga att det inte är en CD-spelare i bilen, för det är det.
Är bara det att du får byta skivorna i CD-växlaren.

Länkarmar är svagaste länken på en Peugeot 206, så lyssna om det klonkar i framvagnen när du kör/svänger.
Dessa brukar paja med några tusen mils intervall.

I övrigt är bilen ruskigt rolig att köra med på kurviga vägar, prestandan räcker till mycket.

Utseendemässigt är utbudet enormt, och det är inte svårt att göra sin bil unik mot andra 206:or, kolla bara på min.

Lycka till med köpet!

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
znyder The weirdo with a beardo
10 juli 2007 · 54 Inlägg

Hehe, jo, den var speciell smile
Jo, det finns men onödigt att ha en bandspelare där, bättre med en cd-spelare.

Vad kostar länkrmar att byta och är det jobbigt?

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Torlejf Bilvårdstönt.
10 juli 2007 · 1 109 Inlägg

znyder skrev:
Hehe, jo, den var speciell smile
Jo, det finns men onödigt att ha en bandspelare där, bättre med en cd-spelare.

Vad kostar länkrmar att byta och är det jobbigt?

Ska du sätta i en ny stereo måste du skaffa adapters till både rattkontrollen och displayen på instrumentbrädan om du vill fortsätta använda dessa.
Men det är ju upp till dig. smile

Nya länkarmar kostar 500 styck på Biltema, komiskt nog håller dessa längre än Peugeot orginal.
Att byta dom är inget du gör på en kvart, men har du lite mekvana och inte ger upp alldeles för lätt så ska det inte vara några problem.
På verkstad kostar det kanske runt 4-5 tusen att byta dessa, inkl. länkarmar.


Har du mer frågor är det bara att fråga på.

Mvh. David.

Senast redigerat av Torlejf (10 juli 2007)

Bygger rolig bil. :)
znyder The weirdo with a beardo
10 juli 2007 · 54 Inlägg

Okej, du råkar inte ha någon aning om vart man får tag på dessa adapters?

Måste ju funka att använda rattkontrollen ;D

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Torlejf Bilvårdstönt.
10 juli 2007 · 1 109 Inlägg

znyder skrev:
Okej, du råkar inte ha någon aning om vart man får tag på dessa adapters?

Måste ju funka att använda rattkontrollen ;D

Brukar finnas där du köper stereon, kolla det innan du blir kär i nån stereo bara, för alla märken har inte en adapter.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
znyder The weirdo with a beardo
11 juli 2007 · 54 Inlägg

Det blev en 206 GTi smile
Hämtas på Onsdag nästa vecka! hehehe

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
Torlejf Bilvårdstönt.
11 juli 2007 · 1 109 Inlägg

znyder skrev:
Det blev en 206 GTi smile
Hämtas på Onsdag nästa vecka! hehehe

Gratulerar!
Hoppas du blir nöjd. smile

Jag hade min i 5 månader innan jag sågade sönder den, gör inte samma sak. big_smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang