Vansterfilen skrev:
Det glädjer mig att skadan kanske inte är så stor ändå. Jag tycker om min bil väldigt mycket så därför jag blir extra ängslig

)
Men, det är lugnt för försäkringsbolaget att jag kör bilen också? Den behöver inte vara stående tills bolaget hör av sig eller dylikt?
Nej du kan ringa dom på måndag och fråga var du ska göra en skade bes.. det enda du ska vara orolig över i detta läget är att inte kylaren blivit skadad. men så länge det inte var en pöl under bilen och att den verkar ha kvar vatten efter bilen blivit varm ordenkligt så är det ingen fara.
det är som sagt en relativt liten skada. men visst med en drag krok rätt in där så kan den skada kylaren. derför ska du vara lite extra obeservant så inte kylaren blivit skadad och börjar läcka när bilen börjar användas och bli varm.
kolla instruktionsboken hur bilen varnar om den går varm och om kylarnivån är låg.
har du temp mätare håll koll på den då och då. kör INTE om den blir varmare än normal tempratur.
då ringer du bara bärgare.. behöver du ingen bil kan du även göra det i dagens läge. men jag skulle köra vidare. tills dom har tid att laga bilen.
Kör fort så hinner inget hända...