Firma eller person i Skåne/Malmö för att byta fjädrar

frankyfish
29 oktober 2023 · 10 Inlägg

Hej Alla,

Jag har precis köpt mig en ny Cupra formentor VZ Plugin hybrid och vill gärna få bort det styltiga utseendet på bilen genom att sänka den 30-40mm.
Jag har hittat fjädrar hos tyska H&R som har fjädrar till min bil, men jag vet inte riktigt var jag kan få jobbet gjort då jag inte har verktyg eller plats att mecka själv. Har ni någon rekommendation i Malmö/Skåne på någon person eller firma som skulle vara bra för jobbet?

Vill helst inte ta billigaste firman på lokala verkstan i stan, betalar gärna mer för att veta att det blir ordentligt gjort.

Hör av er ! smile

// Nicklas

Senast redigerat av frankyfish (29 oktober 2023)

doktorduett
29 oktober 2023 · 363 Inlägg

fråga jonny  i anderslöv, han kör själv rally med en opel
Landsvägens Bensin & Service - Anderslöv

Low
29 oktober 2023 · 3 314 Inlägg

frankyfish skrev:
Hej Alla,

Jag har precis köpt mig en ny Cupra formentor VZ Plugin hybrid och vill gärna få bort det styltiga utseendet på bilen genom att sänka den 30-40mm.
Jag har hittat fjädrar hos tyska H&R som har fjädrar till min bil, men jag vet inte riktigt var jag kan få jobbet gjort då jag inte har verktyg eller plats att mecka själv. Har ni någon rekommendation i Malmö/Skåne på någon person eller firma som skulle vara bra för jobbet?

Vill helst inte ta billigaste firman på lokala verkstan i stan, betalar gärna mer för att veta att det blir ordentligt gjort.

Hör av er ! smile

// Nicklas

Typ valfri bilverkstad?

frankyfish
29 oktober 2023 · 10 Inlägg

Low skrev:

frankyfish skrev:
Hej Alla,

Jag har precis köpt mig en ny Cupra formentor VZ Plugin hybrid och vill gärna få bort det styltiga utseendet på bilen genom att sänka den 30-40mm.
Jag har hittat fjädrar hos tyska H&R som har fjädrar till min bil, men jag vet inte riktigt var jag kan få jobbet gjort då jag inte har verktyg eller plats att mecka själv. Har ni någon rekommendation i Malmö/Skåne på någon person eller firma som skulle vara bra för jobbet?

Vill helst inte ta billigaste firman på lokala verkstan i stan, betalar gärna mer för att veta att det blir ordentligt gjort.

Hör av er ! smile

// Nicklas

Typ valfri bilverkstad?

Ja jo, men som jag skriver så vill jag inte ta billigaste firman på stan och så är det dåliga, finns ju både bra och dåliga firmor. Tänkte folk här har kanske lite bättre koll på företag som är bättre än andra där de själv lämnat in bilen och fått tillbaka med gott resultat!

Sen är det väl inte solklart om alla firmor tar in delar man köpt själv och ber de installera, blir knepigt med garanti osv.

Senast redigerat av frankyfish (29 oktober 2023)

frankyfish
29 oktober 2023 · 10 Inlägg

doktorduett skrev:
fråga jonny  i anderslöv, han kör själv rally med en opel
Landsvägens Bensin & Service - Anderslöv

Tack! smile Skall ta en kik!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang