Felkoder saknas, chrysler stratus cab 2.5 död.

gliz68
1 mars · 39 Inlägg
Kod:

Hej.

1 timma + före besiktning 2v sedan, allt kollat går som ett skollat troll. Det sista, bytte vindrutetorkare. Sitter och funderar på om det är något mer, tänker, kanske får komma in tidigare om jag åker nu.   DÖÖööö...

Bilfan dog.
Startar inte.
Kollat med 3 olika felkodläsare.
Mini ELM 327  ( med 3 olika appar)
DELPHI DS150E 2017.3 &
AUTOPHIX.

0 felkoder.
(Gamla koder fanns före radering.
AutomatVäxellåda. Låg oljenivå. Justerad.)

Motorbyte gjort men gick som sagt som ett skollat troll före, DÖÖööö...

Kollat, soppa kommer.

Tryck? ?? ( pris: Ny trycksensor, 1500:-)
Spridare, tätt?  ??  (Lossa och rengöra)
Filter, tätt?  ??  (pris: 900:-)
Startgas  0  respons.

Någon med nån idé på vad jag ska kolla mer, förutom tryck, filter & spridare?

Ska göra en adapter till kompressionsprovaren.

Idé på vad som är felet?

Gamla motorn hade nöpet.
Ägaren före mig hade missat rengöra kylaren, utvändigt.


Temperaturen va normal när Biluslingen dog.



SUCK!!

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
Utmarks-Loke
1 mars · 5 841 Inlägg

Om den inte reagerar på startgas lär väl gnistan saknas. Börja med att kolla det.

Muskelbil
1 mars · 320 Inlägg

Hur långt är bilen körd med nya motorn?
Jag tänker om det kan vara något som behöver programmeras in.
De generationerna av chrysler kan ha märkliga el system.

gliz68
18 mars · 39 Inlägg

På en höft skulle jag säga 0,5 mil +

Hittat att matningselen till camshaft position sensorn är 3,98 V ska va 5 V.

Ska fortsätta leta på den kabeln senare i dag.

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
Jesper328
18 mars · 2 372 Inlägg

Jacka ur allting som ligger i samma stam som kamaxelgivaren.
Sedan mäter du i slutet av slingan på 5v, och börjar att koppla in en kontakt åt gången i början av slingan.
När du tappar 5volten så har du hittat felet om det nu inte är kabelbrott.

Up the RA
gliz68
19 mars · 39 Inlägg

Jesper328 skrev:
Jacka ur allting som ligger i samma stam som kamaxelgivaren.
Sedan mäter du i slutet av slingan på 5v, och börjar att koppla in en kontakt åt gången i början av slingan.
När du tappar 5volten så har du hittat felet om det nu inte är kabelbrott.

Är det krypström jag ska leta efter?
Kabelbrott?
Korrosion?

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
gliz68
3 april · 39 Inlägg

Jesper328 skrev:
Jacka ur allting som ligger i samma stam som kamaxelgivaren.
Sedan mäter du i slutet av slingan på 5v, och börjar att koppla in en kontakt åt gången i början av slingan.
När du tappar 5volten så har du hittat felet om det nu inte är kabelbrott.

Visade sig att det ska vara 8V efter att haft en heldag med krets & kopplings-schemat.

Har 1400 sidor + verkstadshandbok på engelska. Fick damma av 35 år gammla kunnskaper i att läsa sånna. Då kunde jag färg-kodning m.m. på motstånd i huvudet. 

(Va hobbey-elektriker på sådant)

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang