Ful bil

DennisCA
5 april · 247 Inlägg

Ser lika ful ut som 99% av nya bilar egentligen

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
husseman
6 april · 1 594 Inlägg

Hehe, ja tycker nog att volvos elbilar e´fulast . Polestar ser ok ut, men det blir väl kk där snart. O dagens kinavolvo är nog bara ett tragiskt slut- på ett märke som byggde bra bilar förr.  Men det va många år sen.   Kommer nog bara bli kinabilar o tesla kvar bland rena elbilar. Toyota o några andra vakna tillverkare, kommer nog fortsätta med riktiga o superförfinade motorer o teknik, som funkar när strömmen gått. - den som lever får se..

Muskelbil
6 april · 325 Inlägg

husseman skrev:
Hehe, ja tycker nog att volvos elbilar e´fulast . Polestar ser ok ut, men det blir väl kk där snart. O dagens kinavolvo är nog bara ett tragiskt slut- på ett märke som byggde bra bilar förr.  Men det va många år sen.   Kommer nog bara bli kinabilar o tesla kvar bland rena elbilar. Toyota o några andra vakna tillverkare, kommer nog fortsätta med riktiga o superförfinade motorer o teknik, som funkar när strömmen gått. - den som lever får se..

Efter jordbävningen i fukushima var det elbilarna som först var i gång. 🤷
Jag tackar ALLA er gubbiga boomers för sådana okunniga kommentarer om elbilar det får mig att verka ung och hipp som är från sextiotalet .

Utmarks-Loke
6 april · 5 841 Inlägg

Bensinbilar fungerar mycket bra efter att strömmen gått, men bara till man skall tanka och pumpen på stationen också står still. Är det långvarigt strömavbrott är det cykel eller häst som gäller.

DennisCA
6 april · 247 Inlägg

Jag har inget emot elbilar som koncept, men de är ju nya bilar och likt nya bilar har de samma problem som alla andra nya bilar. Ja vill man ha elbil blir det väl att göra en elbilskonversion av en äldre bil känns det som. Det verkar inte som bilindustrin tänker ändra sig.

Saab 900 "Turbo T16" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang