Anti pollution fault peugot 207

Jullaan
16 oktober 2023 · 2 Inlägg

Hej! Idag när jag körde min bil Peugeot 207 dök felmeddelande ”anti pollution fault” upp och motorlampan tändes. Körde hem bilen utan några problem men undrar vad detta kan vara. Har märkt tidigare att bilen varit lite ryckigt och att den känts lite seg vid acceleration, vet dock inte om detta hör ihop. Har googlat runt lite och det verkar kunna vara tändstiften. Min fråga är egentligen, vad tror ni att det kan vara? Är student och har nyss haft bilen på verkstad (bytt drivknut och lite annat) så har inte råd att lämna in den igen. Och om det skulle vara tändstiften, är det svårt att fixa själv?

Jesper328
16 oktober 2023 · 2 387 Inlägg

Vilken motor sitter i bilen?

Felen kan tyvärr vara många, och det bästa är att läsa ur felkoder för att få något att gå på.

Up the RA
Jullaan
16 oktober 2023 · 2 Inlägg

Jag är verkligen svinkass på bilar men får fram att den är Fyrcylindrig på 1,6 liter. Enligt en sånhär sida där man kan kolla mer info om sin bil så står det att det är en  Peugeot 207 1.6 VTi 😂 ska se om jag känner någon som kan hjälpa mig eller om det blir att lämna in den

DeLaCruz
29 april · 1 Inlägg

Jullaan skrev:
Jag är verkligen svinkass på bilar men får fram att den är Fyrcylindrig på 1,6 liter. Enligt en sånhär sida där man kan kolla mer info om sin bil så står det att det är en  Peugeot 207 1.6 VTi 😂 ska se om jag känner någon som kan hjälpa mig eller om det blir att lämna in den

Jag fick samma problem nu med min bil. Hade du lämnat in bilen eller? Vad visade sig problemet var?

Tacksam för svar.

Mew
30 april · 2 168 Inlägg

Jesper328s svar tidigare i tråden är det som gäller - läs ut felkoder. Finns så mycket som kan tända motorlampan att det inte finns någon som helst poäng i att gissa utan felkoder, tyvärr. När du läst ut felkoder kan du lägga upp hela koden här (även själva koden, inte bara vad den pekar mot), så kanske någon kan hjälpa dig tyda den. smile

Senast redigerat av Mew (30 april )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang