hejsan, håller på å hjälper tjejens bror med hans 740 från 88 med b230f motorn. han körde med den sen morgonen efter så starta den inte, bränslereläet fungerar, men fick dra ny kabel till pumpen, vi fick byta hallgivare och nu så jävlas spridar reläet, är ju konstant plus dit, sen är det väl en plus från tändningen och en plus till spridarna, men vad kan det vara om reläet inte klickar, dvs spridarna får ingen signal?.. det märkligaste är ju att allt hände över natten :S väldigt tacksamm för svar
hejsan, håller på å hjälper tjejens bror med hans 740 från 88 med b230f motorn. han körde med den sen morgonen efter så starta den inte, bränslereläet fungerar, men fick dra ny kabel till pumpen, vi fick byta hallgivare och nu så jävlas spridar reläet, är ju konstant plus dit, sen är det väl en plus från tändningen och en plus till spridarna, men vad kan det vara om reläet inte klickar, dvs spridarna får ingen signal?.. det märkligaste är ju att allt hände över natten :S väldigt tacksamm för svar
Mvh Daniel
Det är ju inte ovanligt att reläet pajar..ibland går det att öppna det och löda ihop det igen...om du inte dragit om någon annan ström skulle jag titta på lödningarna om dom ser dåliga ut och löda om dom i vilket fall som helst...jag har lött om två relän å de funka bra..!
hejsan, håller på å hjälper tjejens bror med hans 740 från 88 med b230f motorn. han körde med den sen morgonen efter så starta den inte, bränslereläet fungerar, men fick dra ny kabel till pumpen, vi fick byta hallgivare och nu så jävlas spridar reläet, är ju konstant plus dit, sen är det väl en plus från tändningen och en plus till spridarna, men vad kan det vara om reläet inte klickar, dvs spridarna får ingen signal?.. det märkligaste är ju att allt hände över natten :S väldigt tacksamm för svar
Mvh Daniel
Det är ju inte ovanligt att reläet pajar..ibland går det att öppna det och löda ihop det igen...om du inte dragit om någon annan ström skulle jag titta på lödningarna om dom ser dåliga ut och löda om dom i vilket fall som helst...jag har lött om två relän å de funka bra..!
det var/är typ bara 2 veckor gammalt också, sen var vi och lånade ett annat relä som kom direkt från en bil som gick, satt vette fan :S
hejsan, håller på å hjälper tjejens bror med hans 740 från 88 med b230f motorn. han körde med den sen morgonen efter så starta den inte, bränslereläet fungerar, men fick dra ny kabel till pumpen, vi fick byta hallgivare och nu så jävlas spridar reläet, är ju konstant plus dit, sen är det väl en plus från tändningen och en plus till spridarna, men vad kan det vara om reläet inte klickar, dvs spridarna får ingen signal?.. det märkligaste är ju att allt hände över natten :S väldigt tacksamm för svar
Mvh Daniel
Det är ju inte ovanligt att reläet pajar..ibland går det att öppna det och löda ihop det igen...om du inte dragit om någon annan ström skulle jag titta på lödningarna om dom ser dåliga ut och löda om dom i vilket fall som helst...jag har lött om två relän å de funka bra..!
det var/är typ bara 2 veckor gammalt också, sen var vi och lånade ett annat relä som kom direkt från en bil som gick, satt vette fan :S
E spridarna ordentligt jordade då...dom bruna kablarna som sitter skruvade på insuget...
Det är ju inte ovanligt att reläet pajar..ibland går det att öppna det och löda ihop det igen...om du inte dragit om någon annan ström skulle jag titta på lödningarna om dom ser dåliga ut och löda om dom i vilket fall som helst...jag har lött om två relän å de funka bra..!
det var/är typ bara 2 veckor gammalt också, sen var vi och lånade ett annat relä som kom direkt från en bil som gick, satt vette fan :S
E spridarna ordentligt jordade då...dom bruna kablarna som sitter skruvade på insuget...
ja det är dom, antar jag, inte rört dom eller så, men sen klickar ju inte reläet heller, och det är väl knappast jordat i insuge?
E spridarna ordentligt jordade då...dom bruna kablarna som sitter skruvade på insuget...
ja det är dom, antar jag, inte rört dom eller så, men sen klickar ju inte reläet heller, och det är väl knappast jordat i insuge?
näe..har du provat sätta direktström på spridarna då och kolla om dom klickar...å har du MÄTT ström på reläet då...?
nej har inte satt direkt ström på dom men jag har mätt att det är ström till reläet, alltså konstant plus, men inge mer, dvs får inte plus i nån mer kabel när ja vrir på tändningen, så är väl nått innan reläet då..
ja det är dom, antar jag, inte rört dom eller så, men sen klickar ju inte reläet heller, och det är väl knappast jordat i insuge?
näe..har du provat sätta direktström på spridarna då och kolla om dom klickar...å har du MÄTT ström på reläet då...?
nej har inte satt direkt ström på dom men jag har mätt att det är ström till reläet, alltså konstant plus, men inge mer, dvs får inte plus i nån mer kabel när ja vrir på tändningen, så är väl nått innan reläet då..
Ja får du ingen ström till relät så e de svårt att få spridarna att öppna...Hmmm..Osäker här men styrs inte reläet av Den där databoxen...?
hejsan, håller på å hjälper tjejens bror med hans 740 från 88 med b230f motorn. han körde med den sen morgonen efter så starta den inte, bränslereläet fungerar, men fick dra ny kabel till pumpen, vi fick byta hallgivare och nu så jävlas spridar reläet, är ju konstant plus dit, sen är det väl en plus från tändningen och en plus till spridarna, men vad kan det vara om reläet inte klickar, dvs spridarna får ingen signal?.. det märkligaste är ju att allt hände över natten :S väldigt tacksamm för svar
Mvh Daniel
Det är ju inte ovanligt att reläet pajar..ibland går det att öppna det och löda ihop det igen...om du inte dragit om någon annan ström skulle jag titta på lödningarna om dom ser dåliga ut och löda om dom i vilket fall som helst...jag har lött om två relän å de funka bra..!