2534
Sök

Hur kan man sätta fast lgf skylt mitt bak utan att skruva i plåten och böja skylten?

2 Inlägg
Igår 15:35
Trådstartare
Behöver tips på hur jag kan sätta fast min lgf skylt bak på min audi a4 utan att böja den, vill att den ska kunna sitta i mitten och vill ej skruva i plåten

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 320 Inlägg
för 23 timmar sedan
mejahallberg skrev:
Behöver tips på hur jag kan sätta fast min lgf skylt bak på min audi a4 utan att böja den, vill att den ska kunna sitta i mitten och vill ej skruva i plåten

Kan du inte köpa en LGF-skylt som är som ett klistermärke?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 Inlägg
för 22 timmar sedan
Trådstartare
Vettemannen skrev:
mejahallberg skrev:

Kan du inte köpa en LGF-skylt som är som ett klistermärke?

/Benny

Enligt reglerna måste den vara i plåt så ska nog hålla mig till det och den får ej böjas så behöver råd hur jag ska göra då, kan jag sätta fast den med kardborreband eller hur fungerar det?

6 Inlägg
för 6 timmar sedan
mejahallberg skrev:

Se https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238100
De pratar om kardborreband m.m. med reg.skyltar det funkar säkert med andra skyltar oxå.

Angående att ha skylten "i mitten":
håll koll på bilens MITTLINJE om du vill undvika 500 kr böter.
Enligt Vägverkets föreskrifter får skyltens högra kant inte sitta längre än 20 cm till höger om fordonets mittlinje.
Jodå det finns påliser som mäter centimetrar smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 320 Inlägg
för 5 timmar sedan
Blixen skrev:
mejahallberg skrev:

Se https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=238100
De pratar om kardborreband m.m. med reg.skyltar det funkar säkert med andra skyltar oxå.

Angående att ha skylten "i mitten":
håll koll på bilens MITTLINJE om du vill undvika 500 kr böter.
Enligt Vägverkets föreskrifter får skyltens högra kant inte sitta längre än 20 cm till höger om fordonets mittlinje.
Jodå det finns påliser som mäter centimetrar smile

Jaa, alla dessa paragrafryttare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 060 Inlägg
för 5 timmar sedan
mejahallberg skrev:

Denna fixar det perfekt.
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-fa … jp-023583/

VAG har världens bästa bilar.

Forummoderator
18 260 Inlägg
för 5 timmar sedan
Distansringar i plast? Eller har jag missat något?

EDIT: Tydligen, inga skruvar. Men nummerplåten är ju skruvad. Använda samman hål?
Senast redigerat av Hybrid_ (för 4 timmar sedan)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 598 Inlägg
för 3 timmar sedan
Hybrid_ skrev:
Distansringar i plast? Eller har jag missat något?

EDIT: Tydligen, inga skruvar. Men nummerplåten är ju skruvad. Använda samman hål?

det är det vanligaste man gör en hållare till lgd skylten och bultar där nummerplåten satt..  så gjorde vi på chefens döttrars a-traktorer.  fungerade yppligt.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök