Killgissar på oval bromstrumma, eller att du fått "skit" mellan trumman och navet så att trumman "kastar".
Om bilen är en ANA-import så är det inte så vanligt med skeva bromstrummor, eftersom ANA beställde bilarna med kraftigare bromssystem än som var standard på USA-marknaden.
Däremot fanns problemet på "BIVA"-importerade MoPar-bilar, som mestadels gick som taxi, främst i västkustregionen. De mer kvalitetsmedvetna taxiägarna i Mälardalen körde "ANA"-bilar.
Problemet med garantier var stort, då även "BIVA"-taxiägare ville utnyttja garantier och goodwill på sina bilar som inte stämde överens med "ANA"-bilarna.
Även i övrigt hade "ANA"-bilarna en högre kvalitet än "BIVA"-bilarna - dock till ett högre pris.
Alla polisbilarna var "ANA"-bilar, såväl Plymouth som Dodge.
Även Torsten Pamps åkeri körde "ANA"-bilar.(ruskigt snabba Dodge tidningsbilar på sin tid)
S k "privatimporter", från USA, har i regel ett inte fullt lika bra bromssystem som "ANA"-importer = klenare och mindre bromstrummor samt i förekommande fall inte skivbromsar fram.