2939
Sök

Riktigt trött på biltemas spackel

Från Finland
411 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
Hur jag än gör med Biltemas finspackel blir det såhär typ direkt, bubblor, rivig yta, allmänt dåligt och sen porer efter man slipat ner.

Du har typ en chans att lägga på det en gång. Det som lämnar på skrapan är inte löns att prova skrapa ihop och köra igen med, det blir såhär då. Det är inte som på youtube där proffsen kan gå över spacklet flera gånger, det ser mycket mera flytande ut i konsistens dessutom. Det här biltema grejset är mycket tjockare, så är alla de här spacklen jag har provat köpa ur vanliga affärer. Motip finspackel provade jag också och det är ungefär likadant.

Jag har nu provat i tre dar med att få till en framskärmsreparation men bara slåss med spacklet. Bilmåleriaffären är stängd men jag ska dit på måndag och köpa dyrare spackel. Jag vet man inte ska skylla på verktygen men jag börjar tro så är fallet här.

https://i.imgur.com/TmFXes7h.jpg

Ville nu mest bara klaga....
Senast redigerat av DennisCA (för 18 timmar sedan)

Professionell nybilshatare

Fri fart för ett fritt folk!
14 661 Inlägg
för 18 timmar sedan
man får helt enkelt vad man betalar för..   

det finns en anledning att riktigt spackel kostar mer

Kör fort så hinner inget hända...

Från Finland
411 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jag är inne på deras webbsida och kollar och känner inte igen de flesta märkena.

Upol
EN-3300
Mipa
Spectral soft
Finixa

Är det nån här som känner igen nånting? Jag tänker fara dit i person och be dom rekommendera produkt åt mig men kan ju va värt att kolla upp litet först.

Professionell nybilshatare

5 821 Inlägg
för 40 minuter sedan
Porerna som blir är luftbubblor. Som jag förstått det är det främst när man blandar spacklet som man då även blandar in luft i det.

Jag har samma erfarenhet av biltemas finspackel, det är bara deras korttrådiga glasfiberspackel jag lyckats få bra resultat med.
Jag är dock bara en amatör som hatar att hålla på med karossarbete.

Har köpt en burk Soll Light Blue och det kändes betydligt mer lättbearbetat, väldigt lättflytande och lyckades få betydligt mindre porer i det jämfört med biltemas.

Sök