simlar skrev:
Twofortie skrev:
Jaa dom kan ju verkligen det haha
Ska testa med värme och varsamt våld med tång Hahah
Har inget mätinstrument att kolla exakta saker tyvärr men den får soppa, bilen går runt men den tänder inte och pga det så sprutar det ut bensin från förgasaren. Så pga det och av att alla som sett och hört bilen säger att det lär vara tändningen. Men jag bytta också brytarspetsen på den, om jag skulle råkat ha ställt den fel så den öppnar för mycket eller såklart för lite. Skulle det kunna göra att den inte startar eller skulle den bara gå dåligt då?

Pilla inte med tändningen på måfå, köp en tändinställningslampa på biltema så kan du kolla tändningen när du känner för det resten av livet

(köpte min lampa 2012 och den fungerar än, använd många gånger)
https://www.biltema.se/bil---mc/verksta … 2000020145Brytarspetsen ska ha ett gap på 0,4mm när den är som mest öppen. Felaktigt gap så får du svag eller ingen gnista.
Har du inget bladmått så passa på att köpa det också när du är på biltema för att köpa tändinställningslampan
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverk … 2000028588Har bilen plötsligt slutat starta eller har det uppstått efter du varit och meckat i den?
Helt säker på att gnistan saknas?
Kollat så du inte fått tändkablarna fel? Med tanke på att du skriver du bytt allt i tändväg så är jag lite lur på det, har själv lyckats med det när jag bytte tändkablar första gången.
Med motorn nollad så ska rotorn i fördelaren peka mot en liten skåra i fördelarkroppen, rotor pekar nu mot där tändkabeln för cylinder 1 ska vara.
Kolla även åt vilket håll rotorn snurrar när motorn snurrar medsols, när du nu vet var 1ans kabel ska vara så är tändföljden 1-3-4-2.
Kolla även så kamaxel och vevaxel pekar rätt sina markeringar nu när du ändå har motorn nollad.
Antar du har en Stromberg eller Pierburg förgasare?
Kolla så membranet är helt och sitter fast som det ska och se till att det finns lite atf-olja under plastkorken.