3849
Sök

Styrväxel till Audi 100 1983-1991

6 465 Inlägg
onsdag 08:37
Trådstartare
Hej!
Någon som vet om det finns någon firma som renoverar styrväxlar i sverige??
Min styrväxel på min Audi 100 från 1989 byttes förra sommaren då den läckte olja lite grand (men fungerade bra). Jag köpte då en renoverad styrväxel från Autodoc i tyskland och monterade . För ca 1månad sedan märkte jag att bälgarna hade ändrat form och att jag fick fylla på hydraulolja när jag kört ett tiotal mil. Styrväxeln fungerar trots det perfekt fortfarande,  men jag ser ju på bälgarna att de fyllts med olja, så min undran är, finns den någon firma i sverige som renoverar styrväxlar?
Jag vet att det finns renoverade på eBay till Audi 100 och att styrväxlar till Audi 100 tillverkade 1991-94 finns och ser identiska ut med min, men dessa har ett annat tillverkningsnummer.

1 321 Inlägg
onsdag 09:33
jaka54 skrev:
Hej!
Någon som vet om det finns någon firma som renoverar styrväxlar i sverige??
Min styrväxel på min Audi 100 från 1989 byttes förra sommaren då den läckte olja lite grand (men fungerade bra). Jag köpte då en renoverad styrväxel från Autodoc i tyskland och monterade . För ca 1månad sedan märkte jag att bälgarna hade ändrat form och att jag fick fylla på hydraulolja när jag kört ett tiotal mil. Styrväxeln fungerar trots det perfekt fortfarande,  men jag ser ju på bälgarna att de fyllts med olja, så min undran är, finns den någon firma i sverige som renoverar styrväxlar?
Jag vet att det finns renoverade på eBay till Audi 100 och att styrväxlar till Audi 100 tillverkade 1991-94 finns och ser identiska ut med min, men dessa har ett annat tillverkningsnummer.

Kontakta Autodoc och reklamera?
Inte helt ovanligt att grejerna pajjar när dom kommer därifrån.
Om styrväxlarna ser identiska ut så köp en och testa?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

6 465 Inlägg
onsdag 13:47
Trådstartare
Jag har beställt /köpt en begagnat styrväxel från Veteranbilskroten i Ljusdal  som jag hoppas få i morgon torsdag men den styrväxeln är från en Audi 100 från 1994 (C4 modellen,  Jag har C3 modellen ).  Så  vi får se??

Sök