2205
Sök

Rost på Toyota Yaris 2008

8 Inlägg
måndag 23:08
Trådstartare
Hade ni köpt en Yaris från 2008 om rosten är synlig på detta viset. Inte sett bilen i verkligheten än. Köparen vill ha 30000. 17000 mil och två ägare.https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241638/241638-e2496a47c0756fe7c38b781e39069bda.jpg

3 421 Inlägg
tisdag 09:24
Nä, inte en yaris.

7 669 Inlägg
tisdag 11:03
"Rosten", enligt bild, inget hinder för att köpa bilen.
Fråga: Är det en kvinna som äger/säljer bilen?
Typiskt rostställe där kvinnor med högklackade skor/stövlar släpar klackarna mot tröskeln när de går in i eller ut ur bilen.
Betydligt viktigare att kolla under dörrarna, där plåtfalsarna omsluter gummilisten.

Tycker jag, som också vill råda dig att kolla in Suzuki Swift och Honda Jazz!

8 Inlägg
tisdag 16:23
Trådstartare
torsen skrev:
"Rosten", enligt bild, inget hinder för att köpa bilen.
Fråga: Är det en kvinna som äger/säljer bilen?
Typiskt rostställe där kvinnor med högklackade skor/stövlar släpar klackarna mot tröskeln när de går in i eller ut ur bilen.
Betydligt viktigare att kolla under dörrarna, där plåtfalsarna omsluter gummilisten.

Tycker jag, som också vill råda dig att kolla in Suzuki Swift och Honda Jazz!

Det är en man som säljer. Kan vara en kvinna som åkt mycket! Suzuki swift var mitt förstaval men lite skum köpare. Honda jazz har jag kört men gillade inte så mycket.

3 664 Inlägg
tisdag 19:43
Rosten mot bakhjulet är värre.
Det kan vara allt från slipa/grunda/måla och leva med ful ommålning, (som övre mot dörren) till att det är knäckebrödsplåt = egentligen hål som måste svetsas i ny plåt.

Bättre ser man inte på den bilden tyvärr, och egentligen vet man inte alls föränn man skrapat och knivhackat lite.

Är Yaris 2008'or så dyra som 30k?
Har ärligt inte en aning, men kändes saftigt. Milen är ju ointressant på så gammal bil.
Det har tiden kört förbi fördelarna av för länge sedan.
Bättre med en riktigt underhållen och hel, alldeles oavsett mil.
Senast redigerat av Mossan1 (tisdag 19:50)

4 208 Inlägg
Igår 08:32
30k för en bil med dessa parametrar är ett ganska odninärt pris
men rosten är den värsta om plåten är knäckebröd, titta under längs med trösklarna, men även fram och bakvagn och runt tankpåfyllning, fråga om köparen är villig att gå ned i pris men om även vinterhjul medföljer

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

8 Inlägg
för 13 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Rosten mot bakhjulet är värre.
Det kan vara allt från slipa/grunda/måla och leva med ful ommålning, (som övre mot dörren) till att det är knäckebrödsplåt = egentligen hål som måste svetsas i ny plåt.

Bättre ser man inte på den bilden tyvärr, och egentligen vet man inte alls föränn man skrapat och knivhackat lite.

Är Yaris 2008'or så dyra som 30k?
Har ärligt inte en aning, men kändes saftigt. Milen är ju ointressant på så gammal bil.
Det har tiden kört förbi fördelarna av för länge sedan.
Bättre med en riktigt underhållen och hel, alldeles oavsett mil.

Tyvärr var det ett hål så mycket rost det var. Lurades av bra bilder. 30k verkar vara riktpris för en Yaris i bra skick vad jag ser. Är väl lite inflation i Toyota

Sök