2920
Sök

Hjälp mig ?

4 Inlägg
söndag 20:52
Trådstartare
Hej!
Ser det ut som det är för stort glapp mellan däck och skärmar? En på verkstaden sa att han tror jag har fel fjädrar. En fjäder är av på vänster fram.  Så jag behöver hjälp att köpa rätt.
Renaultmegane 1.6 2008 https://www1.garaget.org/gallery/images/252/251967/251967-abe65028cff6849a3aca4446db6d2a96.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/252/251967/251967-34c4bf724859e06f71d9b98eee486761.jpg
Senast redigerat av Hoppetossa (söndag 20:53)

3 661 Inlägg
måndag 08:51
Där fram såg det lite högt ut, men, bilen står på gräs.  Är det alldeles jämnt underlag?

Är det lika högt även på andra sidan har det inte med underlaget att göra.

1 182 Inlägg
måndag 09:24
Sen jämför du ju fram- och bakhjul. Det blir inte heller en rättvis jämförelse.
Men går du in på någon större reservdelssida på nätet och slår in Regnumret så får du se vilka alternativ som finns.

* Voff voff *
10 970 Inlägg
måndag 09:43
Fjädrar ska ju bytas parvis på samma axel, så oavsett om det är rätt eller fel nu så är det väl bara att köpa rätt fjädrar nu när du ska byta dom? Så blir det hela en ickefråga. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Fjädrar ska ju bytas parvis på samma axel, så oavsett om det är rätt eller fel nu så är det väl bara att köpa rätt fjädrar nu när du ska byta dom? Så blir det hela en ickefråga. smile

Jag ska absolut byta båda fram. Problemet är att jag inte vet vilka som är rätt. Försöker beställa från Trodo. Det är gul markering på de som sitter där nu. Men hur vet jag att det är rätt?

4 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Steff240 skrev:
Sen jämför du ju fram- och bakhjul. Det blir inte heller en rättvis jämförelse.
Men går du in på någon större reservdelssida på nätet och slår in Regnumret så får du se vilka alternativ som finns.

Jag gjorde just precis så. Men Trodo ville ha mer information.  De är gul markering på de som sitter där. Men hur vet jag om det är rätt?

4 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Där fram såg det lite högt ut, men, bilen står på gräs.  Är det alldeles jämnt underlag?

Är det lika högt även på andra sidan har det inte med underlaget att göra.

Den andra sidan har en brusten fjäder.  Men jag skulle nog säga att det är samma.

Sök