3574
Sök

Tonade sidorutor fram

för 16 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Då jag inte hittar något svar på min fråga så försöker jag här. Jag vill tona mina rutor i framdörrarna men vill inte betala bötern, låter dumt men jag har en idé. Är det lagligt att ha tonade sidorutor fram om man har dem nerdragna? Om det nu är som jag fattar det att man inte får tona dem för att man ska kunna ha ögonkontakt med andra trafikanter och inte försämra sikten så borde det väl vara lagligt att köra med tonade men nerhissade rutor?
Har någon varit med om att polisen ber en att dra upp rutorna vid ett stopp?

8 894 Inlägg
för 15 timmar sedan
Om dom misstänker att rutorna är olagliga måste du veva upp dom.

Fotograf på tierpidag.se

7 481 Inlägg
för 9 timmar sedan
alltid olagligt att ha för mörka sidorutor fram, upp eller nervevade,  vet många som fått böter på bilar med nerdragna rutor,, om du vill vara olaglig , köp solfilm om är lätt att ta bort,

6 474 Inlägg
för 4 timmar sedan
??? Vad är det för mening med att tona sidorutorna fram och sen köra med dem nervevade?!

för 3 timmar sedan
Trådstartare
jaka54 skrev:
??? Vad är det för mening med att tona sidorutorna fram och sen köra med dem nervevade?!

Menar ju såklart att man vevar ner dem om man ser polisen annars finns det ju absolut ingen mening med det. Dock blir det mycket mindre varmt i bilen om den står på tex en parkering en solig sommardag

Sök