4480
Sök

ID4 GTX ostabil...

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Jag är tacksam för era erfarenheter och tips! Jag har en ID 4 GTX 2022 som jag upplever är lite ostabil på vägen. Märks bara i hastighet över 70.
Bilen "dansar" lite över t.ex ojämnheter på vägen och känns som att den letar efter rätt spår igen. Kör jag på motorväg så upplever jag bilen rätt ostadig. Det är kanske jag som är ovan och lite ängslig men är orolig över att köra i halt väglag när bilen inte känns helt stabil. Har rätt stora däck och har gjort hjulinställning och balansering.

Är jag bara orolig i onödan, ovan?
Vad säger ni andra som har erfarenhet av ID4?

Tack på förhand!

Fri fart för ett fritt folk!
14 807 Inlägg
för 1 timme sedan
LM73 skrev:
Hej!
Jag är tacksam för era erfarenheter och tips! Jag har en ID 4 GTX 2022 som jag upplever är lite ostabil på vägen. Märks bara i hastighet över 70.
Bilen "dansar" lite över t.ex ojämnheter på vägen och känns som att den letar efter rätt spår igen. Kör jag på motorväg så upplever jag bilen rätt ostadig. Det är kanske jag som är ovan och lite ängslig men är orolig över att köra i halt väglag när bilen inte känns helt stabil. Har rätt stora däck och har gjort hjulinställning och balansering.

Är jag bara orolig i onödan, ovan?
Vad säger ni andra som har erfarenhet av ID4?

Tack på förhand!

vem har gjort 4hjulsinställningen och har du nya däck efter inställningen?

många som gör 4hjulsinställningar har noll koll vad dom gör.   dom kollar blint på sifforna i datorn är det godkänt så är det bra.. men det är ALDRIG bra
dom som är riktigt duktiga löser ett sånt där problem men puckon gör bara bilen ännu sämre.

du får gärna posta en bild på inställningarna    jag är ingen kung på sånt men finns säkert några här inne som jobbat med sånt.

önskar att min inställare fortfarande var aktiv..  gubben var gammal men jävlar va duktig han var..  var inne med min söndersänkta Arosa..  den går än i dag 10år senare att köra med 1finger i 170blås fast bilen väger under 900kg  och är hur stadig och fin som helst påvägen. 

han gjorde flera provkörnigar innan han var nöjd..     men kunniga börjar bli svåra att få tag på..  jag skulle söka mig så långt från märkesverkstäder det bara går och stora däckfirmor.   och försöka hitta någon gammal gubbe som har en liten gömd verksdag i skogen.. dom brukar veta vad dom gör.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök