6385
Sök

Kör ni mer när bränslepriset är billigare?

3 505 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Low skrev:
The-GOAT skrev:
Bergamont ed5 tycker jag det ser ut som.
Är den bekväm?
Jag inväntar att mitt batteri på min Crescent Elwin från 2018 ska lämna in. Jag tycker den är bekväm med en upprätt sittställning och gubbig vinkel på framgaffeln för stabilt cyklande.
Jag trampat cirka 1600mil på sedan inköpet, smidig att förflytta sig med när enbart jag ska ett tiotal kilometer tor utan en massa packning.
Det sparar även på cyklerna (pun) i bilens batteripack vilket är bra för hållbar transport.
Fast, den är lika spännande som ett glas apelsinsaft, elcykelns Volvo V60 typ.

Nej, det är en bergamont e-revox premium rigid eq, med ett 750wh batteri. Kommer drygt 10-13 mil på eco mode. Vilket jag tycker är rätt bra. Är faktiskt riktigt nöjd, men jag bytte ut styret till en trekking variant?  Mtb styred med 73cm bredd var inte alls bekväm. Handlederna tyckte inte om det. :-)Så får se hur denna blir, med andra handtag också. Kommer tejpas så man har flera ställen att hålla.

Tänkte köpa en cresent, men en bekant sa att dem haft strul med elektroniken? Tydligen har cresent sin egen om jag förstått det rätt. Denna har bosch motor och bosch display. Deras app är riktigt bra som går ändras mycket:-)https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-55ab4f9f6063c2382fd414165379d454.jpg

Åh 17, den modellen är det ju.
Fin hoj, med jkl fin el.
Rejält batteri är smutt!
Min gamla Crescent har ingen app och som du hört ett eget motorsystem.
Mitt fungerar bra, det är ett väldigt enkelt system med frontmonterad navmotor som fungerar utan något tryckande moment vilket gör att cykeln kör om jag enbart roterar pedalerna långsamt = 25km/h med växel 1 och långsam pedalrörelse.

Styret ser riktigt bra ut på din cykel, det är jkl jobbigt med fel vinkel för handlederna när man sitter med närapå all vikt på dom.
Jag ska verkligen kika mer på den hojen.
Tack för matnyttig information.

Är förvånad att det är lätt trampat utan el på också  av 180 mil, har jag stängt av assist 40 mil också:-) rätt tung cykelpå 27kg. https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-5a8958494a1cd4c27111138a747d208f.jpg
Senast redigerat av Low (för 2 timmar sedan)

7 574 Inlägg
för 1 timme sedan
Low skrev:
Jag gjorde en bättre investeringen än en EV i höstas.  Jo skaffa mig en elcykel. Att åka till affären eller hämta paket med en bil på några ton är ju fy blä! Cyklade 180 mil från augusti till November gick ner 10kg på köpet. Ska bli intressant hur mycket man hinner cykla nu på sommaren. Nästa år blir det dubbdäck, sitter mer eller mindre slicks på nu. Väntar till barmark.:-)https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-186626156a7fc042941884132131bb06.jpg

har själv en elcykel som används flitigt till och från jobbet när det är barmark smile

549 Inlägg
för 1 timme sedan
Low skrev:
The-GOAT skrev:
Low skrev:

Nej, det är en bergamont e-revox premium rigid eq, med ett 750wh batteri. Kommer drygt 10-13 mil på eco mode. Vilket jag tycker är rätt bra. Är faktiskt riktigt nöjd, men jag bytte ut styret till en trekking variant?  Mtb styred med 73cm bredd var inte alls bekväm. Handlederna tyckte inte om det. :-)Så får se hur denna blir, med andra handtag också. Kommer tejpas så man har flera ställen att hålla.

Tänkte köpa en cresent, men en bekant sa att dem haft strul med elektroniken? Tydligen har cresent sin egen om jag förstått det rätt. Denna har bosch motor och bosch display. Deras app är riktigt bra som går ändras mycket:-)https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-55ab4f9f6063c2382fd414165379d454.jpg

Fin hoj, med jkl fin el.
Rejält batteri är smutt!
Mitt fungerar bra, det är ett väldigt enkelt system med frontmonterad navmotor som fungerar utan något tryckande moment vilket gör att cykeln kör om jag enbart roterar pedalerna långsamt = 25km/h med växel 1 och långsam pedalrörelse.

Styret ser riktigt bra ut på din cykel, det är jkl jobbigt med fel vinkel för handlederna när man sitter med närapå all vikt på dom.

Är förvånad att det är lätt trampat utan el på också  av 180 mil, har jag stängt av assist 40 mil också:-) rätt tung cykelpå 27kg. https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-5a8958494a1cd4c27111138a747d208f.jpg

Där är min Crescent inte riktigt lika rolig, jag upplever den som ganska tungtrampad, men jag jämför nog mot min kolfiberveteran-MTB MIYATA SKYRUNNER som väger 13kg, den är väldigt lättrampad.
Appen ser ju riktigt trevlig ut, jag har inte så mycket data i min fasta crescentdator, den registrerar inte när jag cyklar utan assistans.
Men, den har pakethållare. ?

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

3 505 Inlägg
för 49 minuter sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:
Low skrev:
The-GOAT skrev:

Fin hoj, med jkl fin el.
Rejält batteri är smutt!

Där är min Crescent inte riktigt lika rolig, jag upplever den som ganska tungtrampad, men jag jämför nog mot min kolfiberveteran-MTB MIYATA SKYRUNNER som väger 13kg, den är väldigt lättrampad.
Appen ser ju riktigt trevlig ut, jag har inte så mycket data i min fasta crescentdator, den registrerar inte när jag cyklar utan assistans.

Appen är grym, man kan ändra princip allt. Går betala 49kr mån så får man gps på cykelns skärm,  samt larm, och för se var cykeln är men behöver köpa någonslags modul. Hört och att hjulnavs motor är "tung" trampad. Men har själv inte provat för jämnföra. Hade tidigare en vanlig billig biltema cykel tycker inte att den var jätte mycket lättare att trampa.  Kan tycka när man har el och slår av så är den "trög" i typ 30sec och sedan blir lättare. Men som sagt känns att cykeln väger såklart.

549 Inlägg
för 20 minuter sedan
Low skrev:
The-GOAT skrev:
Low skrev:

Appen är grym, man kan ändra princip allt. Går betala 49kr mån så får man gps på cykelns skärm,  samt larm, och för se var cykeln är men behöver köpa någonslags modul. Hört och att hjulnavs motor är "tung" trampad. Men har själv inte provat för jämnföra. Hade tidigare en vanlig billig biltema cykel tycker inte att den var jätte mycket lättare att trampa.  Kan tycka när man har el och slår av så är den "trög" i typ 30sec och sedan blir lättare. Men som sagt känns att cykeln väger såklart.

Mhm, den är lite extra tungtrampad, fördelen är att det blir extra bra benträning på kort sträcka i lägre hastighet samt kardio när man flåsar som en 17årig labrador som upptäckt en tappad korvstump under en soffa...
Jag ska lägga detta på minnet tills min cykel byts ut. Tack för matnyttig information.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök