c20let2k skrev:
Insignia'n jag dealar på är en 15's som har gått 5000mil bara så kedjor är inte något problem än.
Kedjorna blev omgjorda i motorer tillverkad 2012 så finns i bilar av årsmod 13 och framåt, så dom uppdaterade kedjorna hann aldrig komma i någon Saab tex.
Håller med att effekten är lite klen, däremot så har dessa motorer ett otroligt bra vrid och med EDS steg 2 så flyttar dom rätt bra på sig.
Jag har själv fram tills 5år tillbaka jobbat med VAG och vill inte påstå att opel bilar är något sämre i kvalite, snarare raka motsatsen.
Har körd för det mesta saab och opel, och min nuvarande insignia 2.0cdti 4x4 har gått krångelfritt i 5år, förutom en nivågivare på bakaxeln till xenonstrålkastarna, och den har nu gått 26200 mil, så någon dårlig bil är det så absolut inte.
Men tar man hand om bilen, så tar den hand om dig.
Rör värken olja eller glykol, 4x4'n funkar utmärkt (pga den är servad givetvis) och med opel's AGR säten så sitter man otroligt bra, riktig milslukare!
Ang bakaxelbalken så är det faktisk framaxelbalken som rostar mest på insignia, lämnade min till rostskyddsfirma som fixade båda på min så dom ser fortfarande fina ut.
Samma tänker jag att göra på den insignia jag i slutändan kommer att köpa.