6078
Sök

Klonkljud trots ny fjäderbenslagring

3 Inlägg
Igår 07:08
Trådstartare
Hej! Jag köpte nyligen min första bil som redan första veckan började klonka vid svängar och vibrera lite i ratten i samband med ljuden. Jag googlade runt lite och insåg att det var en trasig fjäderbenslagring vilket byttes på verkstad. Bilen var tyst de första 15 minuterna efter bytet, men sen började den klonka igen. Det är inte enbart vid svängar, utan även när jag kör rakt med den (tror mest att det är lägre hastigheter dock). Vad kan detta vara om nu fjäderbenslagringen redan är bytt?
Tänkte ge mig ut på långtur i sommar, men det känns inte helt tryggt med denna klonkande kärra.
Tacksam för hjälp!
Senast redigerat av Ljustuss (Igår 07:09)

6 851 Inlägg
för 1 timme sedan
En fjäderbenslagring klonkar inte!
Klonkar det är det antingen en fjäder som är av eller glapp i en styrled, slitna drivknutar , hjullager eller krängningshämmare som sitter löst. Eller att du har något löst i  motorrummet som en ett batteri som sitter löst eller något i skuffen som ligger och klonkar.

4 122 Inlägg
för 59 minuter sedan
Övre fjädersäte kan absolut klonka, men det och lagret är inte alltid samma detalj.

Hur gick det hela till?
Lämnades bilen in för felsökning följt av d7agnis och sedan reparation, eller lämnades bilen inte med ordern "Byt fjäderbenslagring" utan annat omsvep?
Senast redigerat av Mossan1 (för 58 minuter sedan)

Sök