5853
Sök

Värdera min bil?

Dann3
16 juli 2007
Trådstartare
Min bil ----> http://www.garaget.org/?car=54628

Skall snart in på lackning då skall hela kjolpaketet lackas samt där listerna bak och fram suttit innan och hela bak och fram kofångare.

Tänkte sedan sätta ut den i annons...vad kan man få för den tittat runt lite på blocket och och priserna är väldigt blandade hmm Jag hade tänkt 35.000 kr? och då är det nyrenoverad motor från en bildemontering i den nya fälgar och däck kjolpaketet m.m lite fakta står på länken med. Inga skrap i motor eller låda. Bilen skall såklart besiktas efter lackning med så den kommer säljas besiktad.

/danne

Smålänning
7 887 Inlägg
16 juli 2007
Nyrenoverad motor kan du begära lite extra för, men fälgar, däck och kjolpaket ökar inte värdet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Dann3
16 juli 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Nyrenoverad motor kan du begära lite extra för, men fälgar, däck och kjolpaket ökar inte värdet.

Så det ökar ingenting? Tycker jag är konstigt....har sett många andra bilar med kjolpaket och som är stylade som dem begär rätt mycket mer änn vad dem skulle fått egentligen.

/danne

Muttley
17 juli 2007
Trådstartare
lite ökar de ju i värdet men inte så jäkla mycket.

de som ökar värde är väl pedantskicket i original utförande om jag inte har helt fel för mig ??

priset på stylade bilar är väl bara högt hos snorungar som itne orkar styla själv ???

Eliminator
1 441 Inlägg
17 juli 2007
Begärt pris är en sak, vad de får är en annan.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök