5134
Sök

Man skjuten till döds i Kortedala..

220 Inlägg
17 juli 2007
På gågatan är vi alla lika.

Eliminator
1 441 Inlägg
17 juli 2007
Jag är inte på nått sätt invandrarvänlig.
Men jag blir förbannad när man skriver skit om Olof Palme. Större politiker har aldrig funnits i detta land och kommer aldrig att finnas. Roligt att ni som hackar på honom antagligen inte ens var påtänkta när han sköts, ändå vet så mycket om vad han gjort osv.

Vidare så är det lätt att kasta skit på "sossarna" de är ju de som bestämt i ca 100 år lite överdrivet. Ni tror alltså att "borgarna hade spritt ut invandrarna och blandat upp dem i kommunerna? Det är bevisat mer än en gång att de "finare" kommunerna aldrig velat eller kommer att ta emot invandrare till sig.
Visst var det fel att ta in så många på en gång, att de sedan hamnat på koncentrerade ställen beor på att fattiga kommuner såg chansen att tjäna pengar på de bidrag de fick från staten.
Dock finns det äckligt många banditer i Sverige idag,, i alla samhällsklasser.
Vad är det som säger att bara för att man uppnått en viss social status gör att man blir hederlig. Finns väl knappt någon Svensk/Invandrar småföretagäre som inte ideligen försöker lura till sig svarta inkomster etc.

/Tommy.
Och nej jag är inte Sosse, Palme var skicklig ändå.
Senast redigerat av Sokrates (17 juli 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Eliminator
1 441 Inlägg
17 juli 2007
Att jag inte är invandrar vänlig menar jag att jag har vänner, arbetskamrater och kunder etc som är invandrare, har inget emot dom. Men visst blir man förbannad när man ser och läser om all skit vissa ställer till. De gör också att de "bra invandrarna" får skit.
Jag jobbade ettt tag med Jugoslaver som kom hit på 60 talet,, när vi ville ha hit invandrare och behövde dem för att det fanns inte tillräckligt med arbetare här då. T.o.m de vill inte befatta sig med vissa nutida invandrare,, då de gett de gamla invandrarna "bad credit" s.a.s.

Tommy-
.
Senast redigerat av Sokrates (17 juli 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Bobo
17 juli 2007
En artikel angående kostnad runt invandring

http://www.svd.se/dynamiskt/Brannpunkt/did_2577372.asp

RouziMotorsport du är inne på rätt spår, det kostar med invandring i de flesta fall, men är det inte upp till majoriteten av väljarna att avgöra vad de vill lägga sina pengar på?  varför får inte varje person ha sina åsikter utan att bli kallad det ena och andra? och du skriver att de som flytt från krig och kommer till sverige inte får någonting. De får ett tryggt land att leva i och de har alla möjligheter i världen att få ett bra liv om de anstränger sig, de kan börja med att lära sig språket dit man flyttar exempelvis utan att kunna kommunicra med befolkningen i det land man kommer till så blir man naturligtvis utanför samhället, detta är bara en av många saker

FreddeK
17 juli 2007
Kom på en sak: Det fanns en tid vi tog in invandrare för att bygga sverige...nu när sverige är uppbyggt så ser vi dem som en stor belastning. det lilla landet lagom har blivit mättat men politikerna kör samma spår år efter år. Allt har inte varit skit med invandringen gott folk...synd bara att man ser det negativa.

Vad denna tråden handla om från början var ju det som hänt i gbg och det var ju både gärningsman och brottsoffer som kännde varandra och hade fuffensaffärer för sig!

Dags att ta fram det negativa och förvandla det till det positiva. Svenskar gnäller för mycket. Jag tror starkt att vi kan samsas om dom blir integrerade i samhället och inte placerade i fack!

Puss å kram

Sök