4057
Sök

Fälgar till golf 1 passar?

208 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Tjenare satt och surrfade lite på blocket inte hittade fälgar som jag tror hade sett hur grymt ut somhelst på golfen..

http://www.blocket.se/vi/12584713.htm?ca=1_8_s

Men nu till min fundering så undrar jag om någon vet om dom passar?
Delningen är ju 100*4 på golfen men passar "centrum?" om det nu heter så tongue

Tacksam för svar
// Mvh Affe

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

Drop Shop
926 Inlägg
19 juli 2007
står ju inget om nått centrummått på.
det är 57.1 på golfen.

det är mycket opelsnack i annonsen. kanske suttit på en opel. Opeln har lite lite lite mindre centrum på sina rims. testat plåtisar från opel, och de får man banka på med våld om de ska sitta.
Men de lär inte komma från opeln från början iaf.

Ring säljaren och be om ett centrummått.
Är centrumet större finns alltid såna där ringar att förminska med om man inte gillar att de glappar lite när bultarna ska i.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 juli 2007
Du kan ju ringa upp killen och be honom mäta centrumhålet.

Efter alla mina år med Opel, så vet jag att Opels hjul passar inte på Golf, men det går tvärtom, helst med en liten centreringsring inne i fälgen.
Opel och BMW med bultcirkel 100x4 passar rätt av. Hade BMW:s MIM-fälgar på min gamla Vectra.
Och glöm inte att fälgar som är till en bakhjulsdriven bil oftast breddar mycket mer utåt än fälgarna på framhjulsdrivna bilar. Så kolla upp vad ET:n är på dom också. Ska stå på fälgen nånstans.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

208 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
okey.. snackade med killen för ett tag sen och han skulle mäta centrum. men som sagt så började jag också fundera över bredden tror inte att det blir något av dom..

Någon som har förslag på några andra "djupa" fälgar?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

Sök