2801
Sök

Hur mycket sliter sport/sänkfjädrar på org. dämpare??

35 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag hur länge org. dämparna håller om jag sänker bilen med bara fjädrar. Jag vill endast sänka den för utseendets skull, inga planer på att köra bana eller något sånt. Bilen är bara några månader gammal så stötdämparna är nästan helt nya..

BMW Power
2 362 Inlägg
22 juli 2007
Om du sänker kanske 2-4cm under orginal så kan det även börja ta i, då stötdämparen är för lång för fjädrarna, så därför ska du nästa alltid, köpa kompletta satser med stötdämpare och fjädrar.

Sliter ut.. ptja vet direkt inte hur länge det behövs för att det ska bli dåligt, även om du inte ska köra bana med bilen så kommer du märka av det på vägarna sen.. väghållningen försvinner ganska mycket om du behåller org stötdämparna.

BMW, bogsering med wire :/

bojboj
22 juli 2007
Dina dämpare kommer att hålla ett tag framöver men dom slits snabbare. Dämparna kommer att få jobba i ihoptryckt läge och det nöter på dom. Satsa hellre på ett cupkit då får du en bra sänkning för en vettig peng.

35 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Okej!
Någon som vet nått ställe som har hela kit till en billig peng?? Och vad tar en verkstad för att byta??

bojboj
22 juli 2007
Anderzzon skrev:
Okej!
Någon som vet nått ställe som har hela kit till en billig peng?? Och vad tar en verkstad för att byta??

http://www.gemotorsport.se/ är billiga. Man får vad man betalar för men är du bara ute efter utseende och lite goare väghållning så funkar dessa utmärkt.

kung
52 Inlägg
22 juli 2007
om man sänker bilen å behåller dämparna så trycker man ju ihop dem så att det blir högre tryck i dom, du får "bättre" stummare fjädring men dämparna bottnar ju lättare iom att dem har blivit "för korta"

Sök