5195
Sök

Nån som har importerat bil från Japan?

RS
886 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Är lite småsugen att importera från Japan nästa vår genom en firma. Tänkte höra om nån har gjort det och om ni är nöjd med bilen? Det känns ju som att man egentligen vill titta på bilen själv innan man köper den men det är ju lite svårt om man ska köpa från Japan ;D

Focus RS

4 767 Inlägg
22 juli 2007
Jag gjorde det, jag köpte bilen med hjälp av Kent på Jap-City. Bilen var bättre skick än vad som utlovats. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

RS
886 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Ok smile ja den ser ju ut att va i toppskick om man tittar på bilderna ;D Jap-City verkar bra, har inte hört nån som har varit besviken eller så som importerat genom dom. Vet du vad man har för garantier hos dom ang. bilens skick? (om den inte skulle vara i utlovad skick)

Focus RS

4 767 Inlägg
22 juli 2007
Nu är visserligen min bil ombyggd och omlackad sen jag köpte den, du får titta på galleribilderna hur den såg ut innan jag gjorde om den wink

Kent sa i telefon, att som bilimporterare lever dom 100% på sitt rykte, jag blev nöjd kund och rekommenderar altså honom till andra som jag gör i denna tråden, och det är det dom lever på, han sa att han har inte råd att riskera sitt rykte på att ta hem en halvdan bil.
Jag fick typ 120 foton på min bil, med massa närbilder på varenda litet stenskott, repa osv som fanns.

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (22 juli 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Zoom Zoom
381 Inlägg
22 juli 2007
Har också importerat min bil genom Jap-City och väldigt nöjd hittils
har ju inte fått hem den än men..
Men det är som Erick säger att man får mycket info och bilder på allt.
plus att dom är betydligt billigare än andra importföretag med.

Power is Nothing Without Control

2 014 Inlägg
22 juli 2007
Ännu en nöjd kund hos Jap-City här.

Tror inte de lämnar någon form av garantier när du köper bil via dem, men istället får du en massa info och bilder. Kent är ju däremot ingen bilmekaniker, så utöver vad han kan uttyda ur en provkörning så får du ingen närmare information om skick på motor och drivlina.

Ett annat tips är ju att köpa bil från UK istället, kostar oftast lite mer men då kan du titta på bilen och även provköra/provåka bilen innan köp. Kent/Jap-City kan även vara behjälplig med import från UK.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

RS
886 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Verkar vara Jap-City man ska vända sig till iaf...har hört mest positivt om dom! Ska nog höra av mig till dom så man får lite mer info...kul att ni är nöjda med era bilar, och hoppas jag blir det också...vad det nu blir smile

Focus RS

Sök