6500
Sök

Hinner man med besikningen

607 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Det är så att morsan ska bli ägare på min bil och jag har bokat bes på torsda. Men papperna är inte inskickade och skatten obet. Hinner man det tills det . Styvfarsan sa att det är lika bra att avboka tiden ...

Brynäs tigers

8 921 Inlägg
24 juli 2007
Vad menar du med hinner? Spelar ingen roll vem som står som ägare på bilen när den besiktigas.

Fotograf på Tierp iDag

607 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Men ägarbytes papperna måste väl hinna gå fram och så

Brynäs tigers

Eliminator
1 441 Inlägg
24 juli 2007
DEt är ju bra om den är skattad,, annars olovlig körning, ägarbytet är ointressant.

/T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

905 Inlägg
24 juli 2007
sätt en försäkring på den det är väl vad som behövs för att få köra till närmaste besiktningsorgan?

607 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
sätt en försäkring på den det är väl vad som behövs för att få köra till närmaste besiktningsorgan?

Har hört att man måste ha skatten också

Brynäs tigers

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 juli 2007
är den försäkrad så får du köra till och från verkstad och besiktningen och det spelar ingen roll vem som besiktar den heller smile
Senast redigerat av _Glenne_ (24 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

607 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
är den försäkrad så får du köra till och från verkstad och besiktningen och det spelar ingen roll vem som besiktar den heller smile

Måste inte skatten vara betald ?

Brynäs tigers

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 juli 2007
YööA skrev:
_Glenne_ skrev:

nej det måste den inte... i sånna fall så måste det vara nått nytt, för så har det iaf inte varit förut smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

607 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
YööA skrev:
_Glenne_ skrev:

nej det måste den inte... i sånna fall så måste det vara nått nytt, för så har det iaf inte varit förut smile

För min farbror komme förbi igår och sa att det måste man, Han sa att det har han fått erfara..

Brynäs tigers

892 Inlägg
24 juli 2007
Jag har frågat vägverket om det där en annan gång, och det ska inte vara några problem att köra till besiktningen oskattat. Stannar polisen dig så kan de kolla så du faktist har en tid hos besiktningen. Trafikförsäkring bör du dock ha, hör med ditt försäkringsbolag, de har nog nån endagshistoria du kan ta...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Sök