Akut besiktningsproblem

YööA
25 juli 2007 · 607 Inlägg

Det är så att jag har besiktning i morgon och har en försäkring tecknad från och med i då. Men hur ligger det till med skatten, Måste den vara betald innan. För jag har inte fått pappret än, Kan man ringa in och så dom faxar hem det ??+


Mvh

Brynäs tigers
Wanegardh Asgammal medlem.
25 juli 2007 · 2 246 Inlägg

nä skatten måste inte vara betald..men du får endast köra till/från verkstad och besiktning..läs mer på www.vv.se

YööA
25 juli 2007 · 607 Inlägg

Hm men jag blir så osäker då min farbror säger att den ska vara betald

Brynäs tigers
Wanegardh Asgammal medlem.
25 juli 2007 · 2 246 Inlägg

YööA skrev:
Hm men jag blir så osäker då min farbror säger att den ska vara betald

folk säger olika saker..det bästa är väl ändå att "höra" med vägverket..då får man svart på vitt

YööA
25 juli 2007 · 607 Inlägg

Jo precis. ska ringa dit imorgon ! Man börde ju kunna lösa det på telefon då man har direkt kontakt med dom

Brynäs tigers
Fishy Skattebetalare
25 juli 2007 · 87 Inlägg

Bilen måste vara påsälld och försäkrad!!

Om du ställe rpå bilen via nätet får du en bekräftelse som du ska skriva ut och ta med dig i bilen, "Bevis om påställning" heter det.

Där står hur länge du får kjöra med bilen innan den får användningsförbud pga obetald skat.

YööA
25 juli 2007 · 607 Inlägg

Fishy skrev:
Bilen måste vara påsälld och försäkrad!!

Om du ställe rpå bilen via nätet får du en bekräftelse som du ska skriva ut och ta med dig i bilen, "Bevis om påställning" heter det.

Där står hur länge du får kjöra med bilen innan den får användningsförbud pga obetald skat.

Jag gjorde genom pappren. Men man får hoppas på att pappren kommer imorgon. Har läst att man har på sig 21 dagar då skatten ska betalas

Brynäs tigers
MilleN
25 juli 2007 · 9 108 Inlägg

Räcker det inte med trådarna du redan skrivit om detta? Bättre att lyfta denna lite i så fall: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51078

Flyttar den tråden till allmänt så ligger den rätt. Låser denna.

Tycker dessutom det verkar bra mycket enklare att ringa besiktningen och fråga hur det ligger till istället för att fråga i 3 olika trådar här.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang