23 juli 2007
Trådstartare
Hej, jag har ett "litet" problem med mitt slutsteg.
Jag hade det inlämnat för byte av transistorer och när jag fick tillbax det så funkade det klockrent i ca 10 minuter, sen dog det.... förutom protectlampan som vaknade till liv.
Jag har läst att andra har haft liknande problem med att steget funkar en liten stund men sen slår av och protect lampan börjar lysa, är det någon som vet vad det kan vara för fel?. Jag undrar mest ifall slutsteget är helt dött nu eller om det går att laga? alla kablar är rätt kopplade (har testat med mitt andra slutsteg och det funkar) och det ser inte trasigt ut när man öppnar och kikar på det, och det luktar inte bränt eller så. Går det att koppla förbi protection i steget på nåt sätt? jag har bryggat basarna i 2 ohm med steget men det funkade innan dom bytte transistorer. Och det är ett Gas silver 2001 steg.
Sen har jag en liten fråga till, jag får inte stereon i bilen att starta med tändningen så jag är tvungen att starta den manuellt varje gång jag ska lira musik. Hur ska jag koppla? jag har en saab 900 -97 och jag har kopplat acc kabeln och powerkabeln från stereon ihop med batterikabeln från isokontakten så då får den direktström men jag vill att stereon ska starta så fort man vrider om nyckeln.
Okey jag passar på att fråga en sak till, finns det nån form av silicon eller nåt som man kan laga konens gummiupphängning med?
Senast redigerat av Fantomas (24 juli 2007)