haxer skrev:
Nattugglan skrev:
haxer skrev:
Så du undrar inte varför bilar typ som min 98 och framåt har airbag? Nee jag menar inte att alla som oturligt nog råkar ut för en krock dör/blir invalid men kan ju vara bra att ha airbagen ibland inget illa menat grabben. Tycker att du ska ha kvar din airbag eller köpa en sportratt med airbag en dag kan det vara bra att ha.
Man blir inte dummare i huvudet av att krocka med eller utan air.
Du kanske inte har tänkt på att ingen av rallybilarna har airbags så airbags gör inte allt.. går ju att köra med andra saker med

,Plus att airbag kan både döda dig och rädda dig
Nu tänker jag påpeka igen att rally förare kör inte onyktra och dom har inte 3miljoner svenskar på banan dom kör. Och sen har rally förare en sak till vi inte har på oss hjälm,nackskydd,3-4-5-6 punktsbälten kan inte de där speciellt bra. Men min far som kör modcar racing har iallafall skyddsbur också

Och så vitt ja vet och fantasi så tror jag det skyddar rätt bra också. Och sen MG´s motto Safety Fast

Säkerhet och snabbt tycker många fler i våran ålder nu vet inte jag hur gammal du är .... men säkerhet är rätt viktigt jag personligen känner mej säkrare när jag kör med min bil den är relativt ny,den har stabilitet och den har airbag + abs bromsar kanske jag ska tilläga. Men som sagt du kör som du vill och jag kör som jag vill. Hoppas du fick svar på frågan du undrade om din tuta och airbag.
Jo jag vet det är inte alltid en själv som gör felen,Sen har rally förare ofta sjukpersonal inom 1-2mins räckhåll.
Jag är också ung,annars skulle jag inte varit tvungen att köra en gammal sur golf

.
Jo jag är lite nojjig för min golf,för det blir unget kvar av den om man skulle krocka i 50+.
Motorn åker in och krossar ben och kilar fast en mellan instrumentpanelen och stolarna,Sett lite krocktest med mk2an.
Men är verkligen polo säkra?,För småbilar brukar ju vara rätt dåliga när det gäller säkerhet
Abs struntar jag i,fast det är ju självklart en stor fördel att kunna styra lite och att kunna trycka pedalen i mattan utan att låsa däcken totalt och glida av vägen,Ifall man skulle tänka fel när man håller på att smälla med något.
Men airbag går det ju att ta bort och ändå köra säkert/säkrare..
Men det är ju både dyrare och mer jobb att sätta i en bur,andra stolar,bälten osv och regga om den