En kompis påstår att om jag tex skulle låna pappas bil och tex krocka med den så försvinner pappas skadefria år, men jag försöker få han att inse att det inte är så, har jag fel eller?
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
det beror väl på tror jag. Väljer din pappa att INTE använda försäkringen, utan att betala skadorna själv, då händer såklart inget med försäkringen. Men väljer han att använda sin försäkring, då försvinner bonusen han har, det vet jag!
Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
hmm ja jag blev lite osäker, så jag ska inte säga emot dig FourRings...men jag har för mig att den försvinner helt, så man inte ska utnyttja den "för ofta". Men som sagt, jag KAN ha fel på det
exakt! Jobbigt att hamna i det läget dock. Jag blev påbackad i våras, spräckte hörnet på min bakre kofångare. Han ville att jag skulle använda min försäkring, och han skulle betala min självrisk . Men nej nej...det fick han göra själv. Grejen va att de va hans pappas bil..och pappan visste tydligen inget än (de blev inget märka på deras bil). Han hoppades att han skulle slippa berätta för sin pappa ...stackarn.
kan tillägga att han hade ett SKIDSTÄLL inne i bilen, så han såg inget bakåt när han backa (!?). Det va de han sa när han kom ut för att titta på min bil, det skulle jag aldrig ha vågat sagt haha, kör man på fel kille och säger sådär kan man ju åka på fetspö!
En kompis påstår att om jag tex skulle låna pappas bil och tex krocka med den så försvinner pappas skadefria år, men jag försöker få han att inse att det inte är så, har jag fel eller?
Beror nog på lite om skadan var självförvållad eller om det inte var ditt fel. Kan tänka mej att dom blir kingkiga om du vållat skadan men om du hade rätt till pengarna ser jag ingen större hinder. Dock skulle jag tagit det jäkligt lugnt med att anmäla det om jag bara behövde 0-5000kr i skador som behövdes fixas. Mer än 5000kr sen kan det va värt de
Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Den som står på bilförsäkringen får sänkt bonus eller borttagen bonus (beror på hur mkt bonus försäkringstagaren hade från början, samt bolag). Alltså kör man farsans bil, eller kompisen kör farsans bil så är det farsan (om han står på bilen) som får ta smällen.