2948
Sök

Försäkringsfråga

1 418 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
En kompis påstår att om jag tex skulle låna pappas bil och tex krocka med den så försvinner pappas skadefria år, men jag försöker få han att inse att det inte är så, har jag fel eller?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

164 Inlägg
27 juli 2007
det beror väl på tror jag. Väljer din pappa att INTE använda försäkringen, utan att betala skadorna själv, då händer såklart inget med försäkringen. Men väljer han att använda sin försäkring, då försvinner bonusen han har, det vet jag!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Quattro User
260 Inlägg
27 juli 2007
Nja, bonusen försvinner inte, men man åker ner något/några steg.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

164 Inlägg
27 juli 2007
hmm ja jag blev lite osäker, så jag ska inte säga emot dig FourRings...men jag har för mig att den försvinner helt, så man inte ska utnyttja den "för ofta". Men som sagt, jag KAN ha fel på det smile

Quattro User
260 Inlägg
27 juli 2007
Man får göra en avvägning över vilket man förlorar minst på, självrisken + nedsatt bonus, eller laga själv. wink

164 Inlägg
27 juli 2007
exakt! Jobbigt att hamna i det läget dock. Jag blev påbackad i våras, spräckte hörnet på min bakre kofångare. Han ville att jag skulle använda min försäkring, och han skulle betala min självrisk tongue. Men nej nej...det fick han göra själv. Grejen va att de va hans pappas bil..och pappan visste tydligen inget än (de blev inget märka på deras bil).
Han hoppades att han skulle slippa berätta för sin pappa tongue...stackarn.

164 Inlägg
27 juli 2007
kan tillägga att han hade ett SKIDSTÄLL inne i bilen, så han såg inget bakåt när han backa (!?). Det va de han sa när han kom ut för att titta på min bil, det skulle jag aldrig ha vågat sagt haha, kör man på fel kille och säger sådär kan man ju åka på fetspö!

Quattro User
260 Inlägg
27 juli 2007
Hehe ja det finns stjärnor.... cool

1 418 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Ingen som vet hur det ligger till helt säkert? Jag är nästan 100 på att det är förarens bonus som drabbas och inte ägarens av bilen

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juli 2007
Lindberg88 skrev:
En kompis påstår att om jag tex skulle låna pappas bil och tex krocka med den så försvinner pappas skadefria år, men jag försöker få han att inse att det inte är så, har jag fel eller?

Beror nog på lite om skadan var självförvållad eller om det inte var ditt fel. Kan tänka mej att dom blir kingkiga om du vållat skadan men om du hade rätt till pengarna ser jag ingen större hinder. Dock skulle jag tagit det jäkligt lugnt med att anmäla det om jag bara behövde 0-5000kr i skador som behövdes fixas. Mer än 5000kr sen kan det va värt de smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 418 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Aja får inget vettigt svar så får försöka nån annan stans sad

417 Inlägg
28 juli 2007
Den som står på bilförsäkringen får sänkt bonus eller borttagen bonus (beror på hur mkt bonus försäkringstagaren hade från början, samt bolag). Alltså kör man farsans bil, eller kompisen kör farsans bil så är det farsan (om han står på bilen) som får ta smällen.

mvh/Jocke

1 418 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Är det bara hans bonus hos just det försäkringsbolaget som försvinner eller överallt? och varför försvinner hans bonus när det inte är han som kör?
Senast redigerat av Lindberg88 (28 juli 2007)

Sök